یورو ۲۰۱۶: گشت پلیس در خیابانهای مارسی در آستانه بازی فرانسه و آلبانی

یورو ۲۰۱۶: گشت پلیس در خیابانهای مارسی در آستانه بازی فرانسه و آلبانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیمهای ملی فوتبال فرانسه و آلبانی چهارشنبه شب در حالی در ششمین روز از مسابقات جام ملت های اروپا به مصاف یکدیگر می روند که بیم آن می رود شهر مارسی بار دیگر شاهد درگیری بین هواداران متعصب تیمها…

آگهی

تیمهای ملی فوتبال فرانسه و آلبانی چهارشنبه شب در حالی در ششمین روز از مسابقات جام ملت های اروپا به مصاف یکدیگر می روند که بیم آن می رود شهر مارسی بار دیگر شاهد درگیری بین هواداران متعصب تیمها باشد.

در پایان مسابقه شنبه شب تیم های فوتبال انگلستان و روسیه که در مارسی برگزار می شد، هواداران دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ضمن محکوم کردن این خشونتها هشدار داده است که در صورت تکرار اینگونه رفتارها احتمال دارد تیمهای انگلستان و روسیه از مسابقات اخراج شوند.

یک مرد جوان که از هواداران تیم ملی فوتبال آلبانی است می گوید: «پیش از هر چیز ما انتظار داریم نمایش خوبی را مشاهده کنیم. در مرتبه دوم انتظار پیروزی آلبانی را می کشیم.»

مرد جوان دیگری که او نیز از هواداران تیم فوتبال آلبانی است، می گوید: «باید تا آنجا که می شود خوب و به دور از پرخاشگری بازی کنیم. امیدوارم بهترین تیم پیروز شود و آن تیم آلبانی باشد.»

Will Albania fans provide another spectacle tonight? #FRAALB#EURO2016pic.twitter.com/ibBZlBin37

— UEFA EURO 2016 (@UEFAEURO) June 15, 2016

پلیس فرانسه به منظور جلوگیری از درگیری های مشابه آنچه بین هواداران تیم های فوتبال انگلستان و روسیه رخ داد، دست به گشت زنی در خیابانهای مارسی زده است. با این حال ناظران جو حاکم بر شهر مارسی را از فضایی که در آستانه بازی تیم های انگلستان و روسیه ایجاد شده بود، متفاوت می دانند.

یکی از هواداران تیم ملی فوتبال فرانسه می گوید: «برای من این تبدیل به سنت شده است که وقتی تیم فرانسه در هتل اسکان یافته است از آنها استقبال کنم زیرا بازیکنان همواره پیش از بازی در اطراف هتل پیاده روی می کنند. اما اکنون با شرایط امنیتی فعلی و خطرات احتمالی این اتفاق نخواهد افتاد. خوب مشکلی نیست! ما اینجا هستیم تا آبی پوشان را تشویق کنیم.»

دیدار تیمهای ملی فوتبال فرانسه و آلبانی ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ۶۴ هزار نفری ولودروم مارسی برگزار خواهد شد. تیم آلبانی در این بازی از حضور لوریک سانا، کاپیتان خود که در بازی قبلی از زمین اخراج شد، محروم است.

Entraînement de veille de match au Vélodrome pour les #bleus à 18h30. EURO2016</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/FiersdetreBleus?src=hash">#FiersdetreBleus</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/FRAALB?src=hash">#FRAALB</a> <a href="https://t.co/6bDgpRr9gQ">pic.twitter.com/6bDgpRr9gQ</a></p>&mdash; Equipe de France (equipedefrance) June 14, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر موگرینی به منطقه بالکان در جهت گسترش اتحادیه اروپا

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت