واکنش ها در روسیه به درگیری خشن هوادران تیم فوتبال روسیه و انگلستان

واکنش ها در روسیه به درگیری خشن هوادران تیم فوتبال روسیه و انگلستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی درگیری روز شنبه گذشته میان تعدادی از هواداران آشوبگر تیم های روسیه و انگلستان در مارسی و در جریان رقابت های جام ملت های اروپا (یورو ۲۰۱۶) نگاهی انداخته ایم به واکنش ها به این موضوع در رسانه های…

آگهی

در پی درگیری روز شنبه گذشته میان تعدادی از هواداران آشوبگر تیم های روسیه و انگلستان در مارسی و در جریان رقابت های جام ملت های اروپا (یورو ۲۰۱۶) نگاهی انداخته ایم به واکنش ها به این موضوع در رسانه های روسیه.

واکنش روزنامه ها

رسانه های ورزشی روسیه روز چهارشنبه نسبت به توییت گری لینه کر فوتبالیست سابق انگلیسی و مفسر بی بی سی انگلیسی واکنش نشان دادند که حامیان تیم روسیه را «حیوان» خوانده است.

Let's hope this threat is enough to stop these animals. https://t.co/IJpbUr55Qb

— Gary Lineker (@GaryLineker) June 14, 2016

روزنامه ورزشی چمپیونت Championnat روسیه مقاله ای درباره طرفداران مست انگلیسی در شهر لیل فرانسه منتشر کرده است که در حال فحش دادن و شعارهای توهیم آمیز و مالیدن پرچم روسیه به گل و لای هستند اما این مقاله می گوید پلیس فرانسه که در آنجا حاضر بوده در این مورد مداخله نکرده است.

این روزنامه در تیتری خطاب به گری لینه کر نوشته است: «گری، در اینجا حیوانات چه کسانی اند؟» در این مقاله توییت ها و لینکهای ویدئویی از شهر لیل گنجانده شده است.

روزنامه کومرسان در تیتری نوشته است: «طرفداران روسیه می توانستند به خاطر اینکه از قبل حکم به گناهکار بودنشان داده شده بود درگیری جدیدی ایجاد کنند.»

ورزش اکسپرس هم این عنوان را برگزیده است: «تیم و هواداران؛ همدیگر را مغلوب نکنید.» (در اشاره به این تصمیم یوفا که تیم روسیه در صورت ارتکاب رفتارهای خشن از سوی حامیانش بطور خودکار از بازی ها کنار گذاشته خواهد شد.)

روزنامه ورزش ها نیز تیتر زده: «حامیان خشن انگلیسی در لیل: فحش دادن را بس کنید.»

رزنامه زندگی هم شهادت یک حامی تیم روسیه در مارسی را منعکس کرده است.

واکنش سیاستمداران و مقامات ورزشی

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه گفته است که برخی از طرفداران فوتبال، کشور را شرمنده کردند.

ایگور لیبیدوف از مقامات اتحادیه فوتبال روسیه (RFU) و نماینده حزب لیبرال دموکرات روسیه در توییتی گفته است: «درگیری حامیان اشکال ندارد».

Не вижу ничего страшного в драке фанатов. Наоборот, молодцы наши ребята. Так держать!https://t.co/g4ZKsFPDTt

— Игорь Лебедев (@Russian1972) June 13, 2016

ولادیمیر مارکین، مقام ارشد کمیته تحقیق روسیه این خبر را که برخی از حامیان تیم روسیه عامدانه برای درگیری سازماندهی کرده بودند را تمسخر کرده و در توییتی نوشته است:« آنها متعجب شدند وقتی یک مرد واقعی را دیدند، آنها شبیه یک مرد آنچنان که باید باشند بودند. آنها (منتقدان) فقط مردان را کسانی می دانند که در رژه همجنسگرایان شرکت می کنند.»

Нормальный мужик, каким он должен быть, вызывает у них удивление. Они же привыкли “мужиков” на гей-парадах видеть… https://t.co/vhqRYx7amT

— Владимир Маркин (@VladimirMarkin) June 13, 2016

ورزشکاران

آرتیم دزیوبا مهاجم تیم فوتبال روسیه گفته است حامیان تیم انگلستان نمی توانند مسئولیت خود را در قبال حوادث روز شنبه انکار و خود را تبرئه کنند. او گفته است: «من واکنش رسانه های انگلیس را نمی فهمم که رفتار حامیان تیم انگلستان را مانند فرشتگان توصیف می کنند.»

Артем Дзюба: Мне непонятна реакция английских СМИ на беспорядки. Что, английские фанаты святоши?

(Спорт-Экспресс) pic.twitter.com/CE9BaXqgMm

— Матч ТВ (@MatchTV) June 14, 2016

لئونید اسلوتسکی مربی روس بخاطر هو کردن سرود ملی روسیه، از حامیان تیم انگلستان انتقاد کرده و نوشته است: «این کار یک تخلف آشکار است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: اظهارات روسیه درباره نقش فرانسه یا اوکراین در حمله به سالن کنسرت مسکو مسخره است

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟

ماکرون: گزینه حضور نظامی غرب در اوکراین فعلا مطرح نیست