موافقت یوروگروپ با پرداخت قسمت دیگری از وامهای بین المللی به یونان

موافقت یوروگروپ با پرداخت قسمت دیگری از وامهای بین المللی به یونان
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروه وزیران دارایی حوزه پولی یورو موسوم به یوروگروپ، به ریاست یرون دایسلبلوم در نشست روز پنجشنبه خود در لوکزامبورگ نسبت به پرداخت قسمت دیگری از وامهای بین الملی به یونان، معادل…

آگهی

گروه وزیران دارایی حوزه پولی یورو موسوم به یوروگروپ، به ریاست یرون دایسلبلوم در نشست روز پنجشنبه خود در لوکزامبورگ نسبت به پرداخت قسمت دیگری از وامهای بین الملی به یونان، معادل ۷.۵ میلیارد یورو، با یکدیگر به توافق رسیدند.

پی یر مسکوویسی، کمیسر امور اقتصادی، مالی، مالیات و گمرک کمیسیون اروپا گفت: «پیشرفتهای زیادی به دست آمده. به همین دلیل چند دقیقه پیش یوروگروپ همراه مکانیسم ثبات اروپایی برای پرداخت ۷.۵ میلیارد یورو به یونان موافقت خود را اعلام کردند. این رقم می تواند به اقتصاد یونان اکسیژن برساند. این موضوعی است که ما در پی آن هستیم.»

وزیران دارایی حوزه پولی یورو در جلسه خود برنامه های اصلاحی یونان و روند اجرای آنها، که پیش شرط اصلی دریافت وام بود را مناسب و مثبت ارزیابی کرده اند.

این میزان از وام قسمتی از سومین بسته کمک مالی بین المللی معادل ده میلیارد و سیصد میلیون یورو را تشکیل می دهد که ابتدای هفته آینده به یونان پرداخت خواهد شد. این کشور با دریافت این مبلغ می تواند قسمتی از بدهی های خود را بازپرداخت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده