هدف اوباما از سفر به اورلاندو: فشار بر جمهوریخواهان برای محدود کردن فروش سلاح

هدف اوباما از سفر به اورلاندو: فشار بر جمهوریخواهان برای محدود کردن فروش سلاح
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما و جو بایدن روز پنج شنبه به اورلاندو سفر می کنند تا به جمهوریخواهان برای سخت تر کردن قوانین فروش سلاح در آمریکا فشار بیاورند.

آگهی

باراک اوباما و جو بایدن روز پنج شنبه به اورلاندو سفر می کنند تا به جمهوریخواهان برای سخت تر کردن قوانین فروش سلاح در آمریکا فشار بیاورند. کشتار در کلوپ همجنسگرایان اورلاندو توسط عمر متین بار دیگر بحث درباره ممنوعیت فروش سلاح در آمریکا را به موضوع داغ روز تبدیل کرده است.

تلاش دولت اوباما در هفت سال گذشته برای ممنوعیت فروش سلاح در آمریکا بدلیل مخالفت جمهوریخواهان تاکنون نتیجه قابل ملاحظه ای در بر نداشته است.

جو بایدون معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی گفت: «من منصرف نمی شوم، ما منصرف نمی شویم و دست بر نمی داریم. هفت سال طول کشید تا نخستین ممنوعیت ها به اجرا گذاشته شود. دلیلی وجود ندارد که ما دست برداریم. ما نباید انصراف دهیم و کنار بکشیم.»

کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کانتیکت با هدف ترغیب سناتورها به موافقت با قانون کنترل اسلحه بمدت ۱۴ ساعت در سنا سخنرانی کرد. او گفت آنقدر در سنا باقی می ماند تا نشانه هایی از توافق را ببیند. او بیشتر زمان سخنرانی اش را به تیراندازی در مدرسه ابتدایی ایالتش اختصاص داد که در سال ۲۰۱۲ منجر به کشته شدن ۲۶ نفر شد.

تاکتیک «فیلیباستر» که کریس مورفی برای سخنرانی ۱۴ ساعته اش استفاده کرد به روشی گفته می شود که سناتورها برای به تاخیر انداختن یک رای گیری در سنا استفاده می کنند. او سخنرانی خود را از حدود ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه شروع کرد و در ساعات اولیه روز پنج شنبه به پایان برد.

از سوی دیگر صاحب فروشگاهی که عمر متین اسلحه های خود را از آنجا خریده بود گفته است که همه اقدامات قانونی برای چک سابقه او انجام شده بود و او مجوزهای امنیتی لازم را داشته است.

بحث ممنوعیت و کنترل شدیدتر فروش اسلحه موضوع اختلاف برانگیزی در آمریکاست و مخالفان از جمله اکثریت جمهوریخواهان می گویند حق حمل سلاح در قانون اساسی آمریکا آمده و قابل تغییر نیست. بر اساس یک نظرسنجی در آمریکا ۵۷ درصد پاسخگویان گفته اند که قانون فروش سلاح باید سختگیرانه تر شود.

عمر متین که ۴۹ نفر را در کلوپ همجنسگرایان اورلاندو به قتل رساند در پست های فیسبوکی اش از آنچه «اقدامات کثیف غرب» نامیده بود بشدت خشمگین بوده است.

مراسم تشییع جنازه قربانیان این کشتار در چند روز آینده برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتشار ویدئوی جدید از عمر متین در حال انتقاد از فاجعه زیست محیطی

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟