پیروزی انگلستان در شب تساوی آلمان؛ وداع اوکراین با جام ملتها

پیروزی انگلستان در شب تساوی آلمان؛ وداع اوکراین با جام ملتها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمان ۰ لهستان ۰ اوکراین ۰ ایرلند شمالی ۲ انگلستان ۲ ولز ۱ توقف آلمان برابر لهستان در گروه «سی» تیم های آلمان و لهستان که از بازی اول خود سه امتیاز اندوخته بودند در آخرین بازی پنجشنبه در استاددو فرانس

آگهی

آلمان ۰ لهستان ۰

اوکراین ۰ ایرلند شمالی ۲

انگلستان ۲ ولز ۱

توقف آلمان برابر لهستان

در گروه «سی» تیم های آلمان و لهستان که از بازی اول خود سه امتیاز اندوخته بودند در آخرین بازی پنجشنبه در استاددو فرانس به مصاف هم رفتند و در پایان امتیازات را تقسیم کردند تا شاگردان یوآخیم لو به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین بمانند.

شاگردان آدام ناوالکا به محوریت کاپیتان رابرت لواندفسکی نمایش تحسین برانگیزی را به اجرا گذاشتند و بارها تا آستانه شکست دادن قهرمان جام جهانی برزیل پیش رفتند.

نکته های جالب این دیدار

- داور هلندی این بازی در مجموع شش کارت زرد نشان داد که از این نظر هم دو تیم برابر بودند.

- با این تساوی هر دو تیم چهار امتیازی شدند. ایرلند شمالی هم سه امتیاز دارد و اوکراین بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد. بدین ترتیب اوکراین حتی در صورت پیروزی بر لهستان در بازی آخر و فرض باخت ایرلند شمالی برابر آلمان هم فرصت صعود را عملا از دست داده است. (باخت در بازی مستقیم به ایرلند شمالی)

سه امتیاز سبز برای ایرلند شمالی

ایرلند شمالی در هوای بارانی لیون کاری کرد کارستان. شاگردان مایکل اونیل موفق شدند با گل دقیقه ۴۹ گرث مک اولی و گل دقیقه ۹۶ مک گین یکدست زردپوشان اوکراین را با نتیجه ۲ بر ۰ شکست دهند.

بدین ترتیب ایرلند شمالی که نخستین حضور خود را در یورو تجربه می کند ۳ امتیازی شد و به صعود از این گروه همچنان امیدوار باقی ماند.

پاول کرالوِک از جمهوری چک قضاوت این دیدار را برعهده داشت و یکبار در اواسط نیمه دوم و بعلت بارش تگرگ دستور به توقف ۲ دقیقه ای بازی داد. او بارها دست به کارت شد و در مجموع ۶ دقیقه هم وقت اضافه در نظر گرفت.

نکته های جالب این دیدار

- اوکراینی ها در دو بازی این دوره موفق نشده اند گلی به ثمر برسانند. بدین ترتیب آندری شفچنکو تا این لحظه تنها فوتبالیست اوکراینی است که در جام ملتهای اروپا برای یکدست زردپوشان گلزنی کرده است.

- بازی در دقیقه ۵۷ و بدلیل بارش شدید باران و تگرگ به دستور داور به مدت ۲ دقیقه متوقف شد.

- در اواسط نیمه اول و به احترام یکی از هواداران ایرلند شمالی که روز گذشته در نیس درگذشت، تماشاچیان به مدت یک دقیقه دست زدند.

سه امتیاز شیرین در وقتهای اضافه برای انگلیس

آگهی

در نخستین بازی از روز هفتم جام ملتهای اروپا تیمهای انگلستان و ولز با قضاوت فلیکس بریخ آلمانی در لانس به مصاف هم رفتند.

گرث بِیل در دقیقه ۴۲ ولز را از روی یک ضربه ایستگاهی پیش انداخت. در ادامه شاگردان روی هجسون که همه چیز را از دست رفته می دیدند بر فشار خود افزودند تا در نهایت در دقیقه ۵۶ و توسط جیمی واردی ستاره لسترسیتی به گل رسیدند.

در حالیکه همه منتظر سوت پایان بازی بودند دانیل استاریج در وقت های تلف شده دروازه ولز را باز کرد و سه امتیاز شیرین را برای انگلیسی ها به ارمغان آورد.

بدین ترتیب انگلیس با ۴ امتیاز از ۲ بازی در صدر قرار گرفت و نیمچه امیدهای روسیه برای صعود تقریبا نقش بر آب شد.

نکته های جالب این دیدار

آگهی

- گل گرت بیل اولین گل ولز برابر انگلستان از سال ۱۹۸۴به این سو محسوب می شود.

- گرت بیل، ستاره ولزی رئال مادرید با گلی که مقابل انگلستان به ثمر رساند دو گله شد و در جدول بهترین گلزنان این دوره همراه با پایت و استانچیو در صدر قرار گرفت.

بهترین بازیکن روز پنجشنبه

گرت مک اولی که با بثمر رساندن گل نخست ایرلند شمالی برابر اوکراین زمینه اولین برد تاریخی تیمش در بازیهای جام ملتهای اروپا را فراهم کرد.

آلبوم عکس دیدارهای پنجشنبه

آگهی

Euro2016 - Day 7

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سر بابی چارلتون، اسطوره فوتبال انگلیس، در ۸۶ سالگی درگذشت

ولز همگروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲؛ اوکراین مسافر قطر نشد

فوتبالیست‌های اوکراینی آماده رقابت با ولز برای صعود به جام جهانی