برکسیت؛ تبلیغات با شدت بیشتری از سرگرفته شد

برکسیت؛ تبلیغات با شدت بیشتری از سرگرفته شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از سه روز وقفه در کارزار برکسیت در بریتانیا به دلیل قتل یک نمایندۀ پارلمان این کشور، مخالفان و موافقان خروج از اتحادیۀ اروپا از روز یکشنبه تبلیغات خود را از…

آگهی

پس از سه روز وقفه در کارزار برکسیت در بریتانیا به دلیل قتل یک نمایندۀ پارلمان این کشور، مخالفان و موافقان خروج از اتحادیۀ اروپا از روز یکشنبه تبلیغات خود را از سرگرفتند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا که در مباحث مطرح شده همواره بر بیشتر بودن ضرر ترک اتحادیۀ اروپا تاکید می کند، روز یکشنبه در سخنانی خسارات خروج از این اتحادیه را طولانی مدت دانست. نخست وزیر بریتانیا که کارزار ماندن در اتحادیۀ اروپا را رهبری می کند، می گوید برکسیت یک انتخاب بر سر موجودیت بریتانیاست که می تواند هرگونه راه بازگشتی را ببندد. او می گوید: «وقتی از هواپیما بیرون پریدید دیگر نمی توانید در را باز کنید و دوباره وارد هواپیما بشوید.»

Britain isn't a quitter. Tonight on #bbcqt I set out the positive case for Britain remaining and leading in the EU:https://t.co/6dEtZ4jH9B

— David Cameron (@David_Cameron) 19 juin 2016

در مقابل، بوریس جانسون، شهردار سابق لندن که به نوعی کارزار خروج از اتحادیۀ اروپا را رهبری می کند، در مصاحبه ای با روزنامۀ سان این همه پرسی را تنها فرصتی دانسته است که در آن بریتانیایی ها می توانند دوباره کنترل زندگی خود را به دست بگیرند. تحلیلگران می گویند شهردار سابق لندن امیدوار است با پیروزی در مسالۀ برکسیت، دیوید کامرون را از رهبری حزب محافظه کار کنار بزند و در انتخابات متعاقب این شکست احتمالی، رهبری محافظه کاران را به عهده بگیرد.

نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا نیز که از مدافعان خروج از اتحادیۀ اروپاست، می گوید این اتحادیه در کنترل مهاجرت و افراطی گری مذهبی ناموفق بوده و خروج بریتانیا از این اتحادیه می تواند امنیت را در این کشور تامین کند.

روز یکشنبه و همزمان با از سرگیری این کارزار، نظرسنجی هایی منتشر شد که از بالا بودن شانس ماندن در اتحادیۀ اروپا حکایت می کند. طبق این نظرسنجی ها ۴۵ درصد از شهروندان بریتانیا موافق باقی ماندن در این اتحادیه هستند و در مقابل ۴۲ درصد می خواهند که این کشور از جمع ۲۸ کشور اتحادیۀ اروپا خارج شود. این نتیجه تا هفتۀ گذشته کاملا برعکس بود و مخالفان باقی ماندن در اتحادیۀ اروپا در این نظرسنجی ها پیشتاز بودند.

به نوشتۀ روزنامه های بریتانیایی تاکنون ۴۵ میلیون نفر از افراد واجد شرایط رای دادن برای شرکت در این همه پرسی ثبت نام کرده اند. جبهۀ طرفدار باقی ماندن در اتحادیۀ اروپا امیدوار است تعداد بیشتری از جوانان در این همه پرسی شرکت کنند چرا که بیشتر جوانان بریتانیایی خواهان باقی ماندن در این اتحادیه هستند در مقابل افراد میانسال و سالخورده که تعداد آنها نیز زیاد است امیدوارند بریتانیا از اتحادیۀ اروپا خارج شود.

همه پرسی بر سر برکسیت روز پنجشنبه، ۲۳ ژوئن (چهارم تیرماه) برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رابطه بریتانیا با اتحادیه اروپا در گروی یک همه پرسی تاریخی

شرایط آینده بریتانیا درصورت خروج از اتحادیه اروپا

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد