یورو ۲۰۱۶؛ امید هواداران مجارستان به صعود به مرحله حذفی

یورو ۲۰۱۶؛ امید هواداران مجارستان به صعود به مرحله حذفی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیم ملی فوتبال مجارستان پس از نزدیک به نیم قرن به نظر می رسد جان دوباره ای گرفته است.

آگهی

تیم ملی فوتبال مجارستان پس از نزدیک به نیم قرن به نظر می رسد جان دوباره ای گرفته است. این تیم پس از پیروزی در برابر اتریش در اولین مسابقه خود، روز شنبه در مقابل ایسلند به تساوی یک بر یک دست یافت.

به این ترتیب مجارستان فعلا با چهار امتیاز در گروه خود صدرنشین است و از بخت صعود به مرحله حذفی جام ملت های اروپا برخوردار خواهد بود. بازیکنان مجارستان در آخرین بازی خود در مرحله گروهی روز چهارشنبه به مصاف تیم پرتغال خواهند رفت.

GROUP F standings… Matchday 3 is going to be a thriller! #PORAUT#EURO2016pic.twitter.com/nwZiiPaVov

— UEFA EURO 2016 (@UEFAEURO) June 18, 2016

یکی از هواداران تیم ملی فوتبال مجارستان در بوداپست می گوید: «به نظرم رقیب سرسختی داشتیم. پس از شور و شعف ناشی از نتیجه بازی با اتریش، تساوی با ایسلند کمی مایوس کننده است. با این حال مشاهده همراهی این تعداد از مردم و پا به پای آنها تشویق کردن خیلی خوب بود.»

یک گردشگر اهل ترکیه که در بوداپست به سر می برد از شور و هیجان هواداران تیم مجارستان به شعف آمده است. او می گوید: «اینجا خیلی جالب است. دومین روز حضورمان در اینجاست و فضایش را دوست داریم. مردم رفتاری دیوانه وار دارند.»

از آخرین درخشش تیم ملی فوتبال مجارستان در مسابقات جام ملت های اروپا ۴۴ سال می گذرد. در سال ۱۹۷۲ این تیم به مقام چهارم این رقابتها دست یافت.

بئاتریس آسبوت، خبرنگار یورونیوز در بوداپست می گوید: «فوتبال بی شک می تواند حس تعلق به اجتماع پدید بیاورد. بسیاری از مردم در مجارستان پس از دهه ها شکست دیگر به فوتبال توجه نداشتند. اکنون اما پس از ۴۴ سال تیم ملی فوتبال مجارستان در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت می کند. کسانی که در سالهای گذشته به این تیم بی علاقه شده بودند روبروی گیرنده های تلویزیونی شان نشستند و یا به محوطه های ویژه هواداران در شهرها آمدند.»

The moment #ISL dreams were broken and #HUN preserved their unbeaten record. A dramatic finish. #EURO2016#ISLHUNpic.twitter.com/nmzf9DFmBO

— UEFA EURO 2016 (@UEFAEURO) June 18, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

ویکتور اوربان: برای ایجاد تغییرات در اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم