شهرهای بزرگ ایتالیا در اختیار شهرداران زن حزب پنج ستاره

شهرهای بزرگ ایتالیا در اختیار شهرداران زن حزب پنج ستاره
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ویرجینیا راجی، نامزد ۳۷ سالۀ حزب جنبش پنج ستاره در ایتالیا توانسته است بعنوان نخستین شهردار زن رم، ادارۀ پایتخت این کشور را در اختیار بگیرد.

آگهی

ویرجینیا راجی، نامزد ۳۷ سالۀ حزب جنبش پنج ستاره در ایتالیا توانسته است بعنوان نخستین شهردار زن رم، ادارۀ پایتخت این کشور را در اختیار بگیرد. وی که در دور نخست این انتخابات ۳۵ درصد از آرا را کسب کرده بود به موجب آرای اولیۀ اعلام شده با ۶۰ درصد از آرا در دور دوم بر روبرتو گیاچتی، نامزد حزب حاکم این کشور پیشی گرفته است.

طبق نتایج اولیۀ اعلام شده در شهر تورین نیز کیارا اپندینو، دیگر نامزد جنبش پنج ستاره در صدر انتخابات دور دوم قرار گرفته و توانسته است پییرو فاسینی نامزد حزب دموکراتیک را کنار بزند. این جنبش که مخالف دولت است به تازگی به روی کار آمده و توانسته است به دومین حزب ایتالیا تبدیل شود و ۲۵ درصد از کرسی های پارلمان را نیز در اختیار خود بگیرد.

حزب دموکراتیک در مقابل باخت در این دو شهر بزرگ ایتالیا، در میلان توانسته است ادارۀ این شهر را از آن خود کند و جوزپه سالا از این پس شهردار میلان خواهد بود.

تحلیلگران سیاسی و رسانه های ایتالیا می گویند انتخابات شهرداری ها در ایتالیا به فاصلۀ چهار ماه از همه پرسی پیشنهادی از سوی ماتئو رنتسی، نخست وزیر این کشور برای اصلاحات قانون اساسی صورت می گیرد و آزمونی برای وی تلقی می شود. با این حال نخست وزیر ایتالیا می گوید اصلی ترین نبرد وی همه پرسی مذکور است و قول داده است در صورت پاسخ منفی مردم ایتالیا به این اصلاحات از قدرت کناره گیری کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری دور دوم انتخابات محلی ایتالیا

متحدان عمران خان بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان آینده پاکستان خواهند داشت

انتخابات تایوان شنبه آغاز می‌شود؛ رقابتی که پکن آن‌ را انتخاب بین جنگ و صلح می‌نامد