راه رفتن روی آب، ابتکاری برای درک شادی و آزادی

راه رفتن روی آب، ابتکاری برای درک شادی و آزادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دریاچه «ایسه ئو» در ایتالیا میزبان ابتکاری از کریستو، هنرمند بلغاری است که راه رفتن روی آب را عملا ممکن می کند.

آگهی

دریاچه «ایسه ئو» در ایتالیا میزبان ابتکاری از کریستو، هنرمند بلغاری است که راه رفتن روی آب را عملا ممکن می کند.

صدهزار متر مربع از پارچه ای به رنگ زرد و نارنجی به کمک سیستم اسکله شناور ساخته شده از پلی اتیلن روی آب قرار گرفته و با حرکت امواج بالا و پایین می روند.

با این ابتکار علاقمندان می توانند مسافت ۳ کیلومتری میان شهر «سولزانو» و جزایری همچون «مونت ایزولا» و «سان پائولو» را با قدم زدن روی آب طی کنند، مسیری که در حالت عادی به کمک قایق باید آن را طی کرد.

کریستو، مبتکر این طرح می گوید: «پروژه ما از شادی و زیبایی صحبت می کند. کاربرد دیگری ندارد و کاملا بی فایده و غیرضروری است. هیچکس به آن نیاز ندارد غیر از خود من و ژان کلود، همسرم مرحومم و تعدادی از دوستان. به همین دلیل است که با قرار گرفتن روی آن یک آزادی کاملا غیرقابل توضیح و غیرمنطقی بوجود می آید زیرا کار مبتنی بر چنین چیزی است. این کار یک کار تبلیغاتی نیست، یک پیام نیست، هیچ چیز نیست. تنها یک احساس است. آن را ببینید، حس کنید، تکانش دهید و تمام حواس را با آن داشته باشید.»

با وجود شرایط نامناسب آب و هوا، هزاران بازدید کننده برای ساعتها در انتظار ماندند تا این پروژه افتتاح شود و بتوانند روی آب قدم بزنند. قرار است این پروژه تنها برای دو هفته از ۱۸ ژوئن تا ۳ ژوئیه در این محل باقی بماند.

کریستو می گوید: «این کار و سفر هنری بمدت چهارده تا شانزده روز دایر است اما خلق و اجرای آن هفته ها، ماهها و سالها طول کشید. این کار، حاصل صبر است. خیلیها مخالف آن بودند و برخی موافق آن و درنهایت این ابتکار، عملی شد.»

رنگ پارچه در این پروژه، متناسب با وضعیت نور، از قرمز تا طلایی در تغییر است و بخشی از این پارچه نیز داخل خیابانهای سولزانو را پوشانده است.

برآورد می رود نیم میلیون گردشگر تا سوم ژوئیه به این مکان بیایند و از این طرح ابتکاری دیدن کنند.

Walking on water: Bulgarian artist Christo realises his dream

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند