پیروزی «جنبش پنج ستاره» در انتخابات شهرداریهای ایتالیا

پیروزی «جنبش پنج ستاره» در انتخابات شهرداریهای ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ویرجینیا راجی از اعضای «جنبش پنج ستاره» ایتالیا، با کسب ۶۷ درصد آرا به عنوان شهردار جدید شهر رم انتخاب شد.

آگهی

ویرجینیا راجی از اعضای «جنبش پنج ستاره» ایتالیا، با کسب ۶۷ درصد آرا به عنوان شهردار جدید شهر رم انتخاب شد.

نامزد رقیب خانم راجی، روبرتو جاکتی از حزب دموکراتیک، حزب حاکم ایتالیا بود که در مرحله دوم انتخابات تنها ۳۲ درصد آرا را کسب کرد.

در شهر تورین، کیارا آپندینو نامزد دیگر جنبش پنج ستاره با پبروزی بر پییرو فاسینو، نامزد حزب دموکراتیک، پیروز انتخابات بود.

جنبش پنج ستاره، با پیروزی در انتخابات شهرداری در اکثر شهرهای ایتالیا از جمله شهر رم و شهر تورین، قدمی بزرگ در راه انتخابات پارلمانی این کشور برداشته است.

خانم راجی، شهردار جدید شهر رم در کنفرانس مطبوعاتی گفت که پس از ۲۰ سال سیاست غلط ، رسوایی و حاکمیت ضعیف، ما مشروعیت و شفافیت را به قانون اساسی باز خواهیم گرداند. او اضافه کرد: «عصر جدیدی برای سیاست ایتالیا آغاز شده است.»

با وجود پیروزی حزب دموکراتیک در میلان و بولونیا، این نتیجه برای ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا و حزب حاکم، شکست سختی محسوب می شود.

با این وجود، گفته است که نتایج این انتخابات باعث عقب نشینی او نخواهد شد و در عوض آینده حزب خود را در گروی همه پرسی قانون اساسی می داند و معتقد است که این همه پرسی ثبات را برای ایتالیا به همراه خواهد داشت.

درخواست اصلاح قانون اساسی را ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا در جهت کاهش قدرت دولت و افزایش قدرت پارلمان و نمایندگان مردم داده است.

جنبش پنج ستاره توسط یک کمدین ایتالیایی به نام بپه گریلو در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد. هدف این گروه مبارزه علیه فساد ناشی از مشکلات ساختار سیاسی ایتالیا است. در انتخابات روز یکشنبه در ایتالیا، ۸ میلیون نفراز واجدان شرایط رای دادن، شرکت کردند . دور دوم انتخابات شهرداری در ۱۲۶ شهر ایتالیا، میان نامزدهایی که در دور اول کمتر از ۵۰ درصد آرا را کسب کرده بودند برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تقسیم ثروت ۶ میلیارد یورویی‌ برلوسکونی؛ دوست دختر ۳۳ ساله ۱۰۰ میلیون یورو به ارث برد

درگذشت برلوسکونی؛ بیادماندنی‌ترین لباس‌ها، گاف‌ها و لحظه‌ها از نخست‌وزیر اسبق ایتالیا

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا درگذشت