راه حل بحران اوکراین از دیدگاه واتیکان

راه حل بحران اوکراین از دیدگاه واتیکان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

واتیکان در نظر دارد نقشی دیپلماتیک در بحران اوکراین ایفا کند.

آگهی

واتیکان در نظر دارد نقشی دیپلماتیک در بحران اوکراین ایفا کند. پیترو پارولین، دبیر تشکیلات واتیکان، برای توزیع کمکهای بشر دوستانه به افرادی که در نتیجه جنگ در اوکراین آسیب دیده اند به این کشور سفر کرده اما در عین حال دیداری نیز با پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین داشت.

در این دیدار، پیترو پارولین تاکید کرد که لازم است برای برای اجرای توافق مینسک تلاش شود. سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز در گفتگو با وی درباره این سفر و راه حل مورد نظر واتیکان برای پایان بخشیدن به درگیریها در اوکراین پرسیده است:

یورونیوز: شما برای یاری رساندن در توزیع کمک میان آسیب دیدگان جنگ در اوکراین به این کشور سفر کرده اید. به نظر شما راه حل توقف درگیریها و مقابله با این بحران چیست و آیا شما بر راه حل سیاسی تاکید دارید؟

پیترو پارولین: دیدگاه واتیکان این است که ارزشهای اساسی باید مبنای روابط میان کشورها، دولتها و جامعه بین المللی باشد، اینها همان اصول قوانین و ارزشهای قانونی بین المللی هستند و در این مورد خاص، نگرانی از عدم احترام به قلمرو و مرزهای اوکراین بر اساس قوانین بین المللی است.

یورونیوز: آیا این نگرانی کریمه را هم دربر می گیرد؟

پیترو پارولین: بله، شامل همه چیز می شود.

یورونیوز: توافق مینسک باید به عنوان مرجع اصلی مد نظر قرار گیرد زیرا این مبنایی است برای آنچه گفته می شود، آتش بس دشوار، آتش بسی که مفاد آن بطور کامل اجرا نشده است. با توجه به گفته شما آیا اوکراین نیز باید گامهایی را در این زمینه بردارد؟

پیترو پارولین: قطعا، حتی پاپ فرانچسکو نیز بارها تکرار کرده که توافق مینسک باید به عنوان پیش زمینه ای در نظر گرفته شود و بر مبنای آن پیش رفت.

یورونیوز: با توجه به اینکه کشورهای درگیر با مشکلاتی نظیر فساد مالی دولتمردان مواجه هستند آیا به نظر شما دستیابی به یک توافق واقعی میان طرفین مشکل تر خواهد بود؟

پیترو پارولین: زمانی که با افرادی که در اثر جنگ در کشور خود آواره شده اند، صحبت کردم دریافتم که این امر تا چه میزان اهمیت دارد که رهبران سیاسی کشورها و افرادی که هدایت و سرنوشت انسانهای دیگر را در دست گرفته اند با آنها رو در رو صحبت کنند و وضعیت آنها را از نزدیک ببینند تا متوجه میزان درد و رنج آنها شوند. فساد همانند دیواری است که اجازه نمی دهد فرد فراتر از منافع خود را ببیند.

یورونیوز: موضع کلیسای کاتولیک درباره پناهجویان کاملا روشن است: باز کردن درها به روی همه مردمی که نیازمند هستند، هم پناهجویان جنگی و هم پناهجویان اقتصادی.

پیترو پارولین: ما کاملا آگاهیم که اروپا با چالشی بی سابقه روبرو است که ماهیت وجودی و انسجام این منطقه را با خطر مواجه کرده است و البته که موضوع این ادغام موجب ترس و نگرانی هایی برای برخی شده است. این پدیده مهاجرت خیلی سریع است و حتی زمانی برای درک و جذب آن وجود ندارد. به همین دلیل است که می گوییم به یک تلاش بی سابقه فرهنگی نیاز داریم تا بتواند به ما کمک کند، با یکدیگر و در کنار هم زندگی کنیم و از تفاوتهایی که عامل ایجاد درگیری می شوند، اجتناب، و این تفاوتها را به فرصتهایی برای بهبود درک متقابل تبدیل کنیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

حملات شدید روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین؛ مسکو: پاسخی به اقدامات خرابکارانه کی‌یف بود

روسیه: اوکراین با پهپاد به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا حمله کرده است