ایران‌خودرو و پژو-سیتروئن برای تولید آخرین نسل خودرو در ایران توافق کردند

ایران‌خودرو و پژو-سیتروئن برای تولید آخرین نسل خودرو در ایران توافق کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پژو-سیتروئن و ایران‌خودرو روز سه‌شنبه ۲۱ ژوئن (اول تیرماه) در تهران موافقتنامه نهایی مشارکت برای تولید آخرین نسل خودرهای این گروه فرانسوی در ایران را امضا کردند.

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (پ‌اس‌آ) با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام این خبر، توافق دو شرکت را «نه‌تنها فصل جدیدی از همکاری میان این دو شریک تجاری، بلکه چشم‌انداز تازه‌ای برای مشتریان ایرانی به منظور دسترسی به خودروهای راحت‌تر، ایمن‌تر و سازگارتر با محیط زیست» توصیف کرد.

ژان-کریستوف کوئِمارد، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای گروه صنعتی پژو-سیتروئن پس از امضای موافقتنامه گفت: «برنامه مشترک ما و ایران‌خودرو وارد مرحله جدیدی شد. دو طرف مذاکرات را بر اساس آنچه در زمان سفر رئیس‌جمهور روحانی به پاریس در ماه ژانویه ۲۰۱۶ اعلام کرده بودیم پیش بردند. مفتخرم که بهترین‌های تکنولوژی گروه پ‌اس‌آ را برای مشتریان ایرانی‌مان [به ارمغان] می‌آوریم.»

[PR] GroupePSA</a> &amp; <a href="https://twitter.com/hashtag/IranKhodro?src=hash">#IranKhodro</a> signed the final agreement of their joint venture. <a href="https://twitter.com/hashtag/Iran?src=hash">#Iran</a> <a href="https://t.co/3ijzluTJ6q">https://t.co/3ijzluTJ6q</a> <a href="https://t.co/ku1MAVahwe">pic.twitter.com/ku1MAVahwe</a></p>&mdash; Groupe PSA (GroupePSA) June 21, 2016

بیانیه مطبوعاتی گروه (پ‌اس‌آ) که ایران را بازار تاریخی خود توصیف کرده، درباره جزئیات توافق با ایران‌خودرو آورده است: «این قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذاری ۵۰-۵۰ شکل می‌گیرد؛ قراردادی که می‌تواند تا پنج سال آینده ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در صنعت، تحقیقات و توسعه را دربرگیرد. این سرمایه‌گذاری در توسعه یک واحد صنعتی [با قابلیت] رقابتی مشارکت می‌کند و به آن امکان تولید و تجاری‌سازی مدل‌های پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ که مجهز به آخرین نسل موتور هستند را خواهد داد.»

بنا به اعلام پژو-سیتروئن، این توافق همچنین، ساخت یک خط تولید در کارخانه ایران‌خودرو در تهران را برای ساخت آخرین نسل پژو پیش‌بینی کرده است. ایران‌خودرو هم می‌تواند از این خط تولید برای توسعه خودروهای خود استفاده کند. به‌علاوه، این توافق به ایران اجازه صادر کردن محصولات این خط تولید به دیگر کشورهای منطقه را می‌دهد. همچنین، روابط دوجانبه برای تولید مدل‌های قدیمی‌تر پژو [که ساخت آن‌ها در ایران برخلاف فرانسه ادامه دارد] از سر گرفته می‌شود.

قرار است نخستین خودرهای نسل جدید ایران‌خودرو و پژو-سیتروئن در فصل دوم سال ۲۰۱۷ (تقریبا یک سال دیگر) وارد بازار شوند. این گروه صنعتی تخمین می‌زند که در حال حاضر ۴ میلیون خودروی پژو در ایران مورد استفاده است.

بیانیه روز سه‌شنبه گروه پژو-سیتروئن می‌گوید انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ در ایران ۲ میلیون دستگاه خودرو تولید شود.

پژو-سیتروئن، ایران را یکی از کشورهای کلیدی توسعه خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و سومین پایه رشد این گروه صنعتی فرانسوی در عرصه بین‌المللی توصیف می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت ایلان ماسک و وارن بافت در صنعت خودرو؛ بی‌وای‌دی از تسلا پیشی گرفت

نگرانی‌ها پیرامون ایمنی «تسلا سایبرتراک»؛ خودرویی با بدنه فولادی و طراحی نامتعارف

آغاز به کار نمایشگاه خودرو توکیو پس از چهار سال غیبت