تظاهرات معلمان در مکزیک ادامه دارد

تظاهرات معلمان در مکزیک ادامه دارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبر کوتاه هزاران معلم مکزیکی بازهم در اعتراض به برنامۀ اصلاحات دولت در بخش آموزش به خیابان ها آمدند.

آگهی

خبر کوتاه

هزاران معلم مکزیکی بازهم در اعتراض به برنامۀ اصلاحات دولت در بخش آموزش به خیابان ها آمدند. در ادامۀ این اعتراض ها در منطقۀ واخاکا در این کشور، پلیس با تظاهرات کنندگان درگیر شد. روز یکشنبه نیز تظاهراتی در این منطقه صورت گرفت که به کشته شدن هشت نفر و مجروح شدن بیش از ۵۰ معترض دیگر انجامید.

معترضان می گویند پلیس این هشت نفر را به قتل رسانده اما رئیس پلیس این منطقه با رد این اتهام می گوید افراد ناشناس به روی تظاهرات کنندگان در روز یکشنبه آتش گشوده اند و پلیس نیز در جواب آنها مجبور به شلیک شده است. کمیسیون امنیت ملی پس از این حادثه مسلح بودن پلیس در جریان این تظاهرات را تکذیب کرده بود. یک خبرنگار نیز در میان کشته شدگان دیده می شود.

پنا نیتو، رئیس جمهوری مکزیک تاکید کرده است عاملان کشته شدن هشت معترض شناسایی و توسط دستگاه قضایی این کشور محاکمه خواهند شد. با اینحال اعتراضات معلمان کاهش نیافته و خواهان توقف اصلاحات دولت در بخش آموزش هستند.

دولت مکزیک می گوید قصد دارد کیفیت آموزش را بالا ببرد و معلمان از این پس باید تحت آزمون قرار بگیرند اما اتحادیه های معلمان می گویند هدف دولت از این اصلاحات خصوصی سازی مدارس و بخش آموزش است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد