برکسیت؛ آمادگی بانک مرکزی اروپا، نگرانی بانک مرکزی آمریکا

برکسیت؛ آمادگی بانک مرکزی اروپا، نگرانی بانک مرکزی آمریکا
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا از آمادگی نهاد تحت امرش برای مقابله با هر وضعیتی پس از برگزاری همه پرسی روز پنجشنبه درباره ماندن و یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، موسوم به «برکسیت» خبر…

آگهی

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا از آمادگی نهاد تحت امرش برای مقابله با هر وضعیتی پس از برگزاری همه پرسی روز پنجشنبه درباره ماندن و یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، موسوم به «برکسیت» خبر داد.

رییس بانک مرکزی اروپا که در برابر اعضای کمیسیون امور اقتصادی پارلمان اروپا در بروکسل سخنرانی می کرد گفت: «بانک مرکزی اروپا آماده رویارویی با امور پیش بینی نشده در جریان برگزاری همه پرسی در بریتانیا است.»

آقای دراگی در ادامه گفت: «رایزنی های وسیعی بین همه بانکهای مرکزی دنیا و صندوق بین المللی پول صورت گرفته است. اما در این رابطه طرحی تدوین نشده و هیچ نهادی تعهدی ندارد.»

ابراز نگرانی رییس بانک مرکزی آمریکا از «برکسیت»

از سوی دیگر جانت یلن، رییس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در مقابل کمیته امور بانکی سنا در واشنگتن نگرانی خود را از تبعات منفی ناشی از خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا برروی اقتصاد ایالات متحده و ثبات بازارهای مالی ابراز داشت.

رییس بانک مرکزی آمریکا گفت: «رویدادی که می تواند گرایش سرمایه گذاران را تغییر دهد، همه پرسی در بریتانیا است. رای دادن برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیرات اقتصادی قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. بانک مرکزی آمریکا به دقت تحولات اقتصادی و مالی و تاثیرات آن بر فعالیتهای اقتصادی ایالات متحده، بازار کار و نرخ تورم در کشور را زیر نظر دارد.»

نحوه واکنش بازارهای بورس در سراسر دنیا در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده