تنش در روابط ایران و بحرین؛ ریشه‌ها و چشم‌اندازها

تنش در روابط ایران و بحرین؛ ریشه‌ها و چشم‌اندازها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، از رهبران معترض شیعیان بحرین، روابط نه‌چندان دوستانه منامه و تهران را بار دیگر متلاطم کرد.
نهادها و شخصیت‌های سیاسی و نظامی ایران عملکرد دولت بحرین را محکوم کرده‌ اند؛ با این حال لحن انتقادها متفاوت است: در حالی‌ که وزارت امورخارجه ایران به دولت بحرین توصیه کرده تا با «پایان دادن به برخوردهای فراقانونی، از تخریب همه پل‌های ارتباط با مردم و رهبران میانه‌روی این کشور پرهیز» کند، قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران به منامه درباره وقوع یک انقلاب قریب‌الوقوع و مقاومت مسلحانه، هشدار دادند. گروهی از تحلیلگران سیاسی و همچنین شخصیت‌ها و رسانه‌های اصولگرا، واکنش تند سپاه به بحرین را فراتر از امری مربوط به یک سیاست خارجی توصیف کرده و آن را واکنشی به رویکرد اخیر دستگاه دیپلماسی ایران و به‌ویژه برکناری حسین امیرعبداللهیان از معاونت عربی-آفریقای وزارت امور خارجه، دانسته‌اند.

در برنامه این هفته «همراه با یورونیوز»، دیدگاه‌های شما مخاطبان را با حبیب حسینی‌فرد، کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌المللی در میان گذاشتیم. این برنامه را ببینید.

همچنین می‌توانید نسخه شنیداری این برنامه را بشنوید:

برنامه «همراه با یورونیوز» هر پنجشنبه منعکس کننده نظرات کاربران و مخاطبان یورونیوز در مورد مسائل مهم روز است. این برنامه از طریق گوگل هنگ‌اوتز ضبط و به طور زنده در یوتیوب و وب‌سایت یورونیوز پخش می‌شود. برای شرکت در این برنامه صفحه‌های اجتماعی یورونیوز فارسی در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و یا با نشانی ایمیل hamrah@euronews.com تماس بگیرید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود