دیدار رهبران اسرائیل و فلسطین در بروکسل میسر نشد

دیدار رهبران اسرائیل و فلسطین در بروکسل میسر نشد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رووین ریولین و محمود عباس، رهبران اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان از مقر نهادهای اروپایی در بروکسل، پایتخت بلژیک بازدید کردند اما دیداری بین آنها صورت…

آگهی

رووین ریولین و محمود عباس، رهبران اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان از مقر نهادهای اروپایی در بروکسل، پایتخت بلژیک بازدید کردند اما دیداری بین آنها صورت نگرفت.

رئیس جمهوری اسرائیل از این که محمود عباس حاضر به دیدار با او نشد، انتقاد کرد و گفت: «من از ابتکار عمل نماینده اتحادیه اروپا که دیداری را میان من و آقای عباس ترتیب داده بود خوشحال بودم چون همزمان با من، او هم در بروکسل است. اما بسیار متأسف شدم که شنیدم برنامه ملاقات را رد کرده است. اگر نتوانیم رو در رو صحبت کنیم، اعتمادی بین ما به وجود نخواهد آمد.»

آقای ریولین در عین حال از فرانسه نیز به دلیل پیشنهاد کنفرانس صلح اسرائیل و فلسطین انتقاد کرد و گفت تا زمانی که اعتمادی بین دو طرف نباشد، گفتگو معنایی ندارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در بروکسل گفت: «ما از پیشنهاد فرانسه برای برگزاری یک نشست بین المللی صلح تا پایان سال میلادی استقبال می کنیم. باید محورهای بحث، تقویم نشست ها و ساز و کار گفتگوها را مشخص کرد.»

آقای محمود عباس در عین حال هیچ اشاره ای به لغو برنامه دیدار با همتای اسرائیلی خود نکرد.

اتحادیه اروپا در چهارچوب تلاش برای از سرگیری گفتگوهای صلح خاورمیانه، از طرح کنفرانس صلح فرانسه استقبال کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود