واکنش های بین المللی به نتیجه همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

واکنش های بین المللی به نتیجه همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با تصمیم تاریخی ۵۲ درصد از مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، رهبران دولت ها و مقام های بین المللی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی واکنش نشان دادند.

آگهی

با تصمیم تاریخی ۵۲ درصد از مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، رهبران دولت ها و مقام های بین المللی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی واکنش نشان دادند. مدافعان خروج از اتحادیه اروپا در بریتانیا معتقدند با این گام «کنترل اقتصاد، مرزها و حاکمیت کشور را دوباره بدست خواهند گرفت.»

آلمان

در حالیکه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هنوز واکنشی نشان نداده است با این حال انتظار می رود امروز بیانیه رسمی از جانب او منتشر شود. در همین حال دو مقام رسمی دولت آلمان در توئیتر اظهار نظر کردند. فرانک والتر استانمیر، وزیر امور خارجه گفت: «اخبار از بریتانیا ناراحت کننده است. روزی غم انگیز برای اروپا و بریتانیا است.» معاون صدراعظم آلمان نیز در توئیتر نوشت: «روزی بد برای اروپا.» یکی از مدیران اصلی بانک «آی ان جی دیبا» (ING-Diba) با توئیت کردن عکسی از آسمان فرانکفورت نوشت: «قلب مالی جدید اروپا».

فرانسه

بدنبال رای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه خواستار نشست اضطراری کابینه شد. با این حال موضع گیری رسمی آقای اولاند بزودی اعلام می شود. سفیر فرانسه در آمریکا گفت: حال سایر اعضا باید در جهت حفظ و ادامه فعالیت های اتحادیه اروپا تلاش کنند.» در همین حال مارین لوپن، رهبر حزب دست راستی ملی گرای فرانسه نتیجه انتخابات را «پیروزی آزادی» توصیف کرد و گفت: «حال باید دمکراسی را به کشورمان وارد کنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه همه پرسی «برکسیت»؛ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون استعفا می دهد

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت