برکسیت؛ چه کسی جانشین دیوید کامرون خواهد شد؟

برکسیت؛ چه کسی جانشین دیوید کامرون خواهد شد؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بوریس جانسون شهردار سابق لندن و یکی از رهبران کارزار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که از او بعنوان مهمترین جانشین احتمالی دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا نام برده می شود روز جمعه با خشم مخالفانش روبر

آگهی

بوریس جانسون شهردار سابق لندن و یکی از رهبران کارزار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که از او بعنوان مهمترین جانشین احتمالی دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا نام برده می شود روز جمعه با خشم مخالفانش روبرو شد.

نامزد احتمالی دیگر برای جانشینی کامرون، مایکل گوو وزیر دادگستری دولت کامرون است که او هم پشتیبان کارزار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود.

نخست وزیر آینده بریتانیا در کنفرانس حزب محافظه کار این کشور در ماه اکتبر آینده انتخاب خواهد شد.

تونی تراورز، مدیر مرکز تحقیقات مدرسه اقتصادی لندن می گوید: «گمان می کنم که لیست نامزدهای احتمای باید از جمله کسانی باشند که قبلا انتظارش را داشته ایم. اول بوریس جانسون، رهبر کارزار خروج از اتحادیه اروپا. همچنین تریزا می که به اروپا هراسی شهره است اما عملا در جبهه کارزار ماندن در اروپا بود و همچنین جورج آزبورن رئیس خزانه که او هم در جبهه کارزار ماندن در اروپا فعالیت می کرد. اما باید به خاطر داشت که در حزب محافظه کار این همیشه افراد پیشرو نیستند که بعنوان رهبر انتخاب می شوند. بنابراین باید در این مسابقه ویژه درباره اینکه چه کسی انتخاب می شود بسیار هشیار و مراقب بود.»

نایجل فاراژ رهبر حزب استقلال بریتانیا خواستار تشکیل یک دولت حامی برکسیت شده است، او در جمع هوادارانش گفت:«کشور را بازپس گرفتیم.» با اینکه ۲۳ ژوئن برای او روز پیروزی و جشن بود با این حال او هیچ شانسی برای ورود به خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روند قانونی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در دوره نخست وزیر جدید آغاز خواهد شد

نتیجه همه پرسی «برکسیت»؛ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون استعفا می دهد

برکسیت: سقوط شدید ارزش پوند و کاهش ارزش سهام در بازار بورس لندن