همه پرسی «برکسیت»؛ بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود

همه پرسی «برکسیت»؛ بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

براساس آخرین نتایج اعلام شده حدود ۵۱.

آگهی

براساس آخرین نتایج اعلام شده حدود ۵۱.۷ درصد بریتانیایی ها رای به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا داده اند. هر چند نتایج نهایی و قطعی همچنان اعلام نشده است اما بسیاری از شبکه های خبری در بریتانیا از پیروزی کارزار ترک اتحادیه اروپا خبر می دهند.

این در حالی است که نتیجه یک نظرسنجی که در روز رای گیری انجام شده بود از حمایت ۵۲ درصد رای دهندگان از کارزار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا حکایت داشت. این نظرسنجی توسط موسسه «یوگاو» بریتانیا که موسسه ای خصوصی است انجام شده بود.

نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا و از هواداران اصلی کارزار ترک اتحادیه اروپا نیز همزمان با پایان رای گیری از احتمال پیروزی کارزار بقای بریتانیا در اتحادیه اروپا سخن گفته بود.

از سوی دیگر همزمان با تقویت احتمال پیروزی کارزار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ارزش پوند بریتانیا در برابر دلار آمریکا کاهش یافت. واحد پول بریتانیا در مقطعی از معاملات انجام شده بیش از پنج درصد از ارزش خود را از دست داد. کاهش پنج درصدی ارزش پوند، مهمترین سقوط ارزش این واحد پولی در تاریخ معاصر محسوب می شود.

در تحولی دیگر بیش از ۸۰ نماینده محافظه کار و هوادار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از دیوید کامرون، رهبر این حزب خواستند که فارغ از نتیجه همه پرسی در سمت رهبری حزب محافظه کار و در نتیجه نخست وزیری بریتانیا باقی بماند.

انتظار می رود نتایج رسمی و قطعی همه پرسی صبح روز جمعه اعلام شود.

Picture gallery Brexit night</script

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکسیت: سقوط شدید ارزش پوند و کاهش ارزش سهام در بازار بورس لندن

نرخ مشارکت بالای ۷۲ درصد در همه پرسی بریتانیا

واکنش های بین المللی به نتیجه همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا