مرکل: عجله ای برای آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیست

مرکل: عجله ای برای آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گفته صدراعظم آلمان مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نباید به شکلی “نامطبوع” پیش برده شود وزرای خارجه شش کشور پایه گذار اتحادیه اروپا از جمله آلمان بر لزوم خروج سریع بریتانیا تاکید کرده بودند

  • به گفته صدراعظم آلمان مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نباید به شکلی “نامطبوع” پیش برده شود
  • وزرای خارجه شش کشور پایه گذار اتحادیه اروپا از جمله آلمان بر لزوم خروج سریع بریتانیا تاکید کرده بودند
  • وزیر خارجه فرانسه خواستار تعیین نخست وزیر بریتانیا ظرف چند روز آینده شد
آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز شنبه تاکید کرد که از نظر وی برای آغاز فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا “عجله زیادی” وجود ندارد. این سخن صدراعظم آلمان در حالی بیان شد که وزرای خارجه شش کشور پایه گذار اتحادیه اروپا از جمله آلمان، بر لزوم خروج هر چه زودتر بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید کرده بودند.

صدراعظم آلمان همچنین از آینده همکاری های اتحادیه اروپا با بریتانیا سخن گفت. به گفته آنگلا مرکل بریتانیا شریک نزدیک اتحادیه اروپا باقی می ماند و بین این کشور و اتحادیه اروپا همچنان همبستگی اقتصادی و امنیتی وجود خواهد داشت.

صدر اعظم آلمان می گوید: «احساس می کنم کسی نباید در جریان مذاکرات خروج، کشورهای دیگر را بهراساند. ما از نتیجه ای که دیروز پس از رای گیری اعلام شد ناراحت هستیم اما این دلیل نمی شود که مذاکرات را به طور خاص به شکلی نامطبوع پیش ببریم. این مذاکرات باید به گونه ای اصولی و منظم پیش برود.»

#Merkel on #Brexit : We will conduct necessary negotiations in spirit of future partnership https://t.co/STwmQY1GYRpic.twitter.com/KFhmhE6wfA

— dwnews (@dwnews) June 25, 2016

سخنان صدراعظم آلمان پس از اظهارات ژان مارک اِرو، وزیر خارجه فرانسه بیان شد که خواستار تعیین نخست وزیر جدید بریتانیا ظرف چند روز آینده شده بود.

این در حالی است که بنا به گفته دیوید کامرون، نخست وزیر مستعفی بریتانیا، جانشین وی ماه مهر (اکتبر) سال جاری انتخاب خواهد شد. دیوید کامرون روز جمعه پس از اعلام رای اکثریت بریتانیایی ها به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، از استعفای خود خبر داده بود.

نخست وزیر جدید بریتانیا مسئولیت مذاکره در مورد خروج این کشور از اتحادیه اروپا را برعهده خواهد داشت.

وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ پس از دیدارشان در برلین تاکید کردند که اتحادیه اروپا با خروج بریتانیا نه تنها یکی از اعضای خود بلکه بخشی از “تاریخ، سنت و تجربه” خود را از دست می دهد.

روند قانونی خروج #بریتانیا از اتحادیه #اروپا در دوره نخست وزیر جدید آغاز خواهد شد https://t.co/UrmWEK2IYcpic.twitter.com/jSIRl4F1Mu

— euronews فارسی (@euronews_pe) June 25, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش شمار امضاکنندگان طومار تجدید همه پرسی در بریتانیا

مرکل: عجله ای برای آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیست

لرد هیل، کمیسر مستعفی بریتانیا: آنچه نباید شد