رمضان شریف: حقوق‌های سپاه از ناجا، ارتش و وزارت دفاع کمتر است

رمضان شریف: حقوق‌های سپاه از ناجا، ارتش و وزارت دفاع کمتر است
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در ادامه ماجراهای مربوط به فیش‌های حقوقی، مسئول روابط عمومی سپاه پرداخت حقوق‌های نجومی در سپاه را رد کرد و گفت دریافت‌های کارکنان سپاه نسبت به سایر نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع کمتر است.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه در گفتگو با «شرق» با اعلام اینکه دریافت‌های پایین کارکنان سپاه با اراده خود فرماندهان است افزود: حقوق‌های نجومی به اعتماد مردم به نظام لطمه زده است.

آقای شریف همچنین گفت اگر معذوریت‌های حفاظتی نبود، حتما فیش حقوقی خودم را منتشر می‌کردم تا رقم واقعی را ببینید.

این مقام سپاه درباره حقوق‌های نجومی برخی مدیران هم گفت این موضوع به دعواهای سیاسی کشیده و با کسانی که تخلف کرده‌اند باید برخورد و پول‌ها به بیت‌المال بازگردانده شود.

در واکنشی دیگر به ماجراهای فیش‌های حقوقی، صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران نیز با اعلام اینکه قوه قضاییه موضوع حقوق‌های بالا را پیگیری می‌کند، خواستار آن شد که در این زمینه از سیاه‌ نمایی پرهیز شود.

آملی لاریجانی شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی گفت: نباید بیش از آنچه هست، فساد را بزرگ نشان داد و مدام ناامیدی را به کشور تزریق کرد.

وی همچنین وجود فساد سیستماتیک در کشور را رد کرد و گفت خیلی از موارد ناشی از تفسیر نادرست از قانون است. اظهار نظر رئیس قوه قضاییه درباره رد فساد سیستماتیک در ایران در حالی است که قبلا احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، هشدار داده بود که نهادهای حکومت ایران به مرحله فساد سیستماتیک رسیده‌اند.


محمد خاتمی با اشاره به ماجرای فیش‌های نجومی: من خود گواه رنج و ناراحتی رئیس‌جمهور بوده‌ام و دستور پیگیری نیز داده‌‏اند ولی جا دارد که از این پیشامد همگی از پیشگاه ملت ‏پوزش‌ خواهی کنند.

محمد خاتمی: مسئولان ارشد عذرخواهی کنند

در واکنشی دیگر به موضوع فیش‌های حقوقی، محمد خاتمی، رئیس‌ جمهور اسبق ایران نیز حقوق و مزایای بالای برخی از مدیران را غیرقابل پذیرش دانسته و از مسئولان بالای نظام خواسته است از مردم عذرخواهی کنند.

آقای خاتمی در یادداشتی در وب‌ سایتش گفته است که دریافت‌های این چنینی بعضی از مدیران به هیچ وجه قابل ‏پذیرش هیچ وجدان آگاه وآزاده‌ای نیست و منشا این پیشامد هر که و هر زمان باشد، ‏زشت و محکوم است.

وی افزوده است: من خود گواه رنج و ناراحتی رئیس‌جمهور محترم بوده‌ام و دستور پیگیری نیز داده‌‏اند ولی جا دارد که از این پیشامد همگی، به خصوص مسئولان بالای نظام از پیشگاه ملت ‏پوزش‌ خواهی کنند.

در هفته‌های گذشته موضوع فیش‌های حقوقی تعدادی از مدیران دولت حسن روحانی از جمله مدیران بیمه مرکزی ایران، مدیران تعدادی از بانک‌ها و رئیس صندوق توسعه ملی خبرساز شده و برخی از اصولگرایان شدیدا به دولت حمله کرده اند. رسانه‌های حامی دولت نیز در روز‌های اخیر اقدام به انتشار برخی فیش‌های حقوقی مسئولان دولت سابق کرده‌اند.

حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم افطاری در جمع معاونان، وزیران، استانداران و رئیسان سازمان ها درباره فیش های حقوقی گفت: «اکثر مدیران ارشد دولت در مسیر درست، برای خدا و با حقوق متعارف، برای خدمت رسانی به دولت کار و تلاش می کنند. اما موارد غیرقابل قبولی نیز وجود دارد که قطعا برخورد خواهیم کرد». او تأکید کرد: «اگر خطایی انجام شود، دولت در عذرخواهی لکنت زبان نخواهد داشت؛ اما در عین حال متوقع نباشید که فسادهای گذشته را نیز برای مردم تبیین نکنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند