تلاش وزیر دارایی بریتانیا برای آرام کردن بازارهای مالی

تلاش وزیر دارایی بریتانیا برای آرام کردن بازارهای مالی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جورج آزبورن، وزیر دارایی بریتانیا، تلاش کرد که نسبت به وضعیت اقتصاد بریتانیا به بازارهای مالی اطمینان دهد.

آگهی

جورج آزبورن، وزیر دارایی بریتانیا، تلاش کرد که نسبت به وضعیت اقتصاد بریتانیا به بازارهای مالی اطمینان دهد. آقای آزبورن در اولین سخنرانی خود پس از رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا گفت این کشور آمادگی مواجهه با اتفاقات پیش رو را دارد.

وزیر دارایی بریتانیا ساعت ۷ صبح به وقت محلی و قبل از بازشدن بازارهای مالی اروپا صحبت کرد. در شرایطی که صبح دوشنبه، قیمت پوند در برابر دلار حتی نسبت به سقوط تاریخی روز جمعه، باز هم کمتر شد.

آقای آزبورن گفت که روند رسمی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فقط زمانی آغاز می شود که خود این کشور چنین درخواستی را ارائه کند. او در میان خبرنگاران گفت: «اجازه بدهید که روشن صحبت کنم. شما نباید راه حل های ما را دست کم بگیرید. ما برای اتفاقات غیرمنتظره آماده بودیم و برای مقابله با هرگونه رخدادی مجهز شده بودیم. ما مصمم هستیم که بر خلاف هشت سال قبل، نظام مالی بریتانیا می تواند به کشور ما برای هر گونه شوکی کمک کند و آن را خفیف کند نه اینکه بر شدت آن اضافه کند و آن را بدتر کند.»

جورج آزبورن که از حامیان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود، پیش از همه پرسی روز پنجشنبه هشدار داده بود که رای به خروج، ممکن است به ایجاد رکود اقتصادی منجر شود.

او همچنین پیش از همه پرسی پیش بینی کرده بود که رای به خروج از اتحادیه اروپا، مسئولان این کشور را مجبور به افزایش مالیاتها و کاهش هزینه های دولتی می کند. با این حال، او در این سخنرانی گفت که فعلا به ارائه این بودجه اضطراری نیازی نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موج استعفا در کابینه سایه حزب کارگر؛ جرمی کوربین استعفا نمی دهد

مواضع یکسان فرانسه و آلمان در مواجه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد