آفریقا: هنر ساخت مجسمه حیوانات با بازیافت دمپایی

آفریقا: هنر ساخت مجسمه حیوانات با بازیافت دمپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هر سال بیش از پنج میلیون تن پلاستیک روانه اقیانوس ها می شود.

آگهی

هر سال بیش از پنج میلیون تن پلاستیک روانه اقیانوس ها می شود. با هر جزر و مد آب کیسه، بطری، طناب و دمپایی پلاستیکی بیشتری به سواحل، از جمله ساحل «مواتامو» در کنیا رانده می شوند. در این منطقه یک سازمان محیط زیستی با جمع کردن دمپایی ها، ساحل را پاکسازی می کند. ساکنان محلی می گویند هر روز ده ها کیسه زباله جمع می کنند تا ضمن پاکسازی ساحل ماهی ها را از مسموم شدن نجات دهند. دمپایی ها از بقیه زباله ها جدا شده و به نایروبی، پایتخت منتقل می شوند. در این شهر ۴۰۰ هزار لنگه دمپایی بازیافت و به مجسمه های حیوانات زیبای قابل فروش تبدیل می شوند

سازمان «اوشن سول» (Ocean Sole) مسئول این برنامه بازیافت است و جولی چرچ، مدیر آن معتقد است این اشیا بیش از یک کالای تزیینی هستند. او می گوید: «این اشیا برای من ابزاری برای برقراری این پیام است: اقیانوس سالم. اقیانوس محل دفن زباله کره زمین نیست. این راهی برای ارتباط دادن مردم با اقیانوس است. زیرا ما سیاره آبی هستیم و مردم این را فراموش می کنند.»

بیش از صد نفر در این پروژه کار می کنند و با در آمد آن زندگی خانواده شان را تامین می کند. این حیوانات تزیینی در کنیا، آمریکا، بریتانیا و آلمان به فروش می رسند و بخشی از در آمد آن به برنامه های حفظ طبیعت اختصاص داده می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عربستان؛ تزریق بوتاکس به شتر برای زیبایی بیشتر

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان