آمار ضد و نقیض از کشته شدگان درگیری میان سپاه و حزب دموکرات کردستان

آمار ضد و نقیض از کشته شدگان درگیری میان سپاه و حزب دموکرات کردستان
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره درگیری‌هایی در مرز ایران با اقلیم کردستان عراق، فرمانده سپاه کردستان ایران اعلام کرد که یک تیم ۱۱نفره «ضدانقلاب در شهرستان سروآباد» توسط نیروهای سپاه کشته شدند.

سردار محمدحسین رجبی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در سنندج گفت که یک گروه ۱۱ نفره «ضدانقلاب» که قصد ورود به کشور را داشتند، توسط نیروهای سپاه کردستان شناسایی و کشته شدند.

فرمانده سپاه کردستان افزود: «پس از ۱۰ روز تعقیب نیروهای ضدانقلاب در کردستان، به منطقه کوهسالان سروآباد هدایت شده و نیروهای سپاه استان جاهایی که این گروه قصد ورود به آنجا را داشتند، سد کردند و هر ۱۱ نفر را به هلاکت رساندند. در این عملیات متاسفانه سه نفر از رزمندگان بومی سپاه کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.»

سپاه پاسداران پیش از این بدون اشاره به حزب دموکرات کردستان ایران اعلام کرده بود که روز جمعه (چهارم تیر) در درگیری‌هایی در منطقه مرزی سروآباد و مهاباد، پنج تن از «اشرار مسلح» از جمله آرش منبری و شورش منبری، از فرماندهان این گروه کشته شده‌اند.

در همین حال «کوردستان میدیا»، سایت حزب دموکرات کردستان ایران، نیز با صدور اطلاعیه‌ای نوشت: «طی چهار روز درگیری نیروهای سپاه تروریستی پاسداران با پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران در سروآباد، ده‌ها تن از نیروهای تروریستی سپاه پاسداران به هلاکت رسیده‌اند.»

این وب‌سایت افزود: «سپاه تروریستی پاسداران برای حفظ روحیه نیروهای خود در جبهه‌های جنگ از انتشار آمار واقعی به هلاکت رسیدگان خود خودداری می‌کند.»

به نوشته این سایت روز دوشنبه مقامات نظامی ایران شماری از ساکنان روستای «دووروو» را بزور نزد پیشمرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران» فرستاده بودند تا آنان از پیشمرگه‌های حزب بخواهند جنازه کشته شدگان سپاه را تحویل آنها بدهند.

هفته پیش هم نیروهای حزب کردستان در نزدیکی ارومیه با نیروهای سپاه درگیر شدند. نیروی زمینی سپاه پس از این درگیری‌ها در اطلاعیه‌ای گفت که ۱۲ نفر از نیروهای پیشمرگه کرد و سه نفر از نیروهای سپاه کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری سپاه و پیشمرگه‌های حزب دموکرات کردستان ایران شماری کشته برجای گذاشت

درگیری در مرز ایران با کردستان عراق، علل و پیامدها

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود