آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا درباره «برکسیت»

آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا درباره «برکسیت»
نگارش از Mohsen Salehi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اجلاس دو روزه سران بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بروکسل آغاز شد.

آگهی

اجلاس دو روزه سران بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بروکسل آغاز شد. موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا محور اصلی گفتگوها است.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا پیش از آغاز اجلاس گفت: «درست است که از اتحادیه اروپا خارج می شویم، ولی نباید به کشورهای اروپایی پشت کنیم. آنها دوستان، همسایه ها، متحدان و شرکای ما هستند. امیدوارم همکاری های تجاری و امنیتی نزدیکتری در آینده داشته باشیم.»

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا هم اظهار داشت: «اروپا آماده است که روند جدایی آغاز شود. حتی همین امروز با وجود عدم میل خود آماده انجام این کار هستیم. ما خواستار شرایط کنونی نبودیم. باید روشن اعلام کنم که پیش از ارائه درخواست رسمی بریتانیا، مذاکرات درباره جدایی و روابط پیش رو آغاز نخواهد شد.»

ایزابل داسیلوا، گزارشگر یورونیوز در بروکسل درباره ویژگی این اجلاس بیان کرد: «در اجلاس ها سال گذشته، شاهد مذاکرات طولانی و طاقت فرسایی بودیم. اما این اجلاس که به موضوع خروج بریتانیا (از اتحادیه اروپا) اختصاص دارد مملو از لحظات احساسی و یکی از داغترین اجلاسها است. اعضا در این اجلاس برای نخستین بار برای برای خوش آمد گویی به یک عضو نیامدند، بلکه برای خداحافظی با یک عضو آمدند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟