شنیده ها و دیده های خبرنگار یورونیوز از فرودگاه آتاتورک

شنیده ها و دیده های خبرنگار یورونیوز از فرودگاه آتاتورک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عمر گولل، خبرنگار بخش ترکی یورونیوز که دقایقی پس از انفجارهای فرودگاه آتاتورک با یک پرواز خطوط هوایی ترکیه در این فرودگاه به زمین نشسته بود، در یک گفتگوی تلفنی از این دقایق می…

آگهی

عمر گولل، خبرنگار بخش ترکی یورونیوز که دقایقی پس از انفجارهای فرودگاه آتاتورک با یک پرواز خطوط هوایی ترکیه در این فرودگاه به زمین نشسته بود، در یک گفتگوی تلفنی از این دقایق می گوید.

او و دیگر مسافرانی که با پرواز ترکیش ایرلاین وارد این فرودگاه شده اند، اجازۀ پیاده شدن نیافته و به آنها گفته شده است که به دلایل امنیتی نمی توانند از هواپیما خارج شوند. عمر می گوید: «در طول انتظار نیز هیچ دلیلی برای عدم خروج از هواپیما به مسافران داده نشده است.»

به گفتۀ خبرنگار یورونیوز، مسافران که همگی فرودگاه لیون را به مقصد استانبول ترک کرده بودند، با استفاده از گوشی های تلفن و اینترنت و تماس با دیگران، توانسته اند از اتفاقی که در فرودگاه آتاتورک رخ داده باخبر شوند. او می گوید: «اینجا بود که فهمیدیم فرودگاه هدف حملۀ تروریستی قرار گرفته است.»

عمر می گوید: «در داخل فرودگاه همه ساکت بودند، خیلی ها در مورد سیگار کشیدن جدل می کردند، بچه ها شروع به ناآرامی کرده بودند اما بخش غم انگیز ماجرا این بود که هیچ کس متعجب به نظر نمی رسید. آنقدر چنین اتفاقاتی را طی ماههای اخیر شاهد بودیم که گویی همه فکر می کردند این نوع حملات و حوادث رخ خواهد داد. این از خود حمله بدتر است.»

عمر گولل می گوید طی سه ساعت اول هیچ اطلاعات جدیدی به مسافران داده نشده اما بعد از آن به مسافران گفته شده که فرودگاه به مدت نامعلومی بسته خواهد ماند. فرودگاه به روی پروازهای دیگر نیز بسته شده است. مهمانداران شروع به دادن غذا و نوشیدنی به مسافران کردند تا زمان بگذرد.

پس از چندین ساعت انتظار در داخل هواپیما، به عمر و دیگر مسافران گفته شده که به زودی از محل دور خواهند شد. به آنها تاکید شده که بلافاصله پس از دریافت چمدان هایشان باید بدون ورود به داخل ساختمان ترمینال فرودگاه را ترک کنند. با اینحال عمر در گفتگوی خود به همکار ما در لیون گفته است که هنوز در داخل هواپیما هستند.

عمر و دیگر مسافران از طریق توییتر و اینترنت دریافته اند که ابتدا ترمینال پروازهای خارجی و سپس ترمینال پروازهای داخلی از مسافران تخلیه شده اند. به گفتۀ همکار ما از داخل هواپیمایی در فرودگاه آتاتورک، سرعت اینترنت بعد از گذشت چند ساعت از این حادثه کندتر و کندتر و دریافت اطلاعات نیز برای وی دشوارتر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس ترکیه نزدیک به ۲۰۰ مظنون به عضویت در گروه داعش را دستگیر کرد

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟

روسیه از انجام «عملیات ضد تروریستی» در داغستان خبر داد