پوتین: ناتو به دنبال جنگ تسلیحاتی با روسیه است

پوتین: ناتو به دنبال جنگ تسلیحاتی با روسیه است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به برداشتن گام هایی در راستای مقابله با روسیه متهم کرد.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به برداشتن گام هایی در راستای مقابله با روسیه متهم کرد. به گفته او، ناتو به دنبال آغاز جنگ تسلیحاتی با روسیه است.

آقای پوتین در سخنان خود که در جمع سفرای روسیه در کشورهای مختلف جهان ایراد می شد، اولویت روسیه در روابطش با طرف های خارجی را گسترش همکاریهای سودمند دانست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می گوید: «ما تسلیم جنون نظامی نخواهیم شد. به نظر می رسد که آنها [ناتو] مایل به راه انداختن رقابت تسلیحاتی پرهزینه و بیهوده ای هستند تا اطمینان حاصل کنند که ما نیرو و منابعمان را صرف توسعه اجتماعی-اقتصادی که از مهمترین اهدافمان است، نخواهیم کرد.»

ولادیمیر پوتین همچنین از عذرخواهی ترکیه به دلیل سرنگونی جنگنده روسی در مرز ترکیه با سوریه خبر داد. به دنبال این حادثه که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی روی داد، روسیه محدودیتهایی تجاری بر ضد ترکیه وضع و لغو این محدودیتها را منوط به عذرخواهی رئیس جمهوری این کشور کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: «از اینکه آنکارا بابت سرنگونی جنگنده روسی عذرخواهی کرده است، اطلاع دارید. با در نظر گرفتن این موضوع به دنبال انجام اقداماتی برای بازسازی همکاری دوجانبه هستیم.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین در واکنش به تلاطم بازار در پی رای بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا، این مسئله را موقتی ارزیابی کرد. ولادیمیر پوتین ضمن رد تاثیرگذاری روسیه بر همه پرسی بریتانیا نسبت به محترم شناخته شدن ارزشهای دموکراتیک در این کشور اظهار تردید کرد.

Putin:NATO</a> openly brags about its anti-Russian intent: new bases, large-scale exercises, aggressive rethoric. <a href="https://t.co/dCr2aQnRfa">pic.twitter.com/dCr2aQnRfa</a></p>&mdash; Russian Embassy, UK (RussianEmbassy) June 30, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند