در خبرها آمده بود...

در خبرها آمده بود...
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر جمعه، خبرنگاران زبان های مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده…

آگهی

هر جمعه، خبرنگاران زبان های مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند. در خبرها آمده بود…

ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در پاریس

از روز جمعه اول ژوئیه، خودروهایی که قبل از سال ۱۹۹۷ میلادی تولید شده باشند به همراه برخی از موتورسیکلت ها و کامیون ها اجازه تردد در شهر پاریس را ندارند.

این اقدام با امید کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت هوا در پایتخت فرانسه صورت می گیرد. به این ترتیب ۱۰ هزار وسیله نقلیه از چرخه ترافیک پاریس خارج می شود. روزانه به طور متوسط ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در پاریس تردد می کند.

Classic Cars Exempt from Paris' Pre-1997 Vehicles Ban https://t.co/jZvLkL5×6Mpic.twitter.com/zVwfairXXe

— Carscoops (@Carscoop) June 27, 2016

برخی از این تصمیم به عنوان مجازاتی برای اقشار ضعیف یاد کرده اند. آنان می گویند قشر کم درآمد معمولا از این خودروهای فرسوده استفاده می کند و با اجرایی شدن این برنامه، آنها لطمه خواهند دید.

با این همه در سراسر اروپا و از جمله در فرانسه، امکانات مالی و بانکی مناسبی برای برخورداری از خودروهای جدید وجود دارد. همچنین در اروپا، خودرو به عنوان کالایی سرمایه ای مطرح نیست. از این رو تعویض خودرو به مراتب نسبت به کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه ساده تر است.

ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در تمام روزهای هفته از هشت بامداد تا ساعت ۲۰ اعمال می شود. متخلفان به پرداخت ۳۵ یورو جریمه نقدی محکوم می شوند. این رقم در سال آینده میلادی ۶۸ یورو خواهد بود.

تاجگذاری زیباترین بُز در لیتوانی

در روستایی به نام رامیگالا واقع در لیتوانی، مراسمی سالانه برای تاجگذاری زیباترین بز برپا می شود. در مراسم امسال، روز یکشنبه این تاج به یک بز ماده ۱۶ ماهه تعلق گرفت. حدود ۵۰۰ تن گرمای طاقت فرسای تابستان را به جان خریده و در این مراسم سنتی شرکت کردند.

نصب مجسمه هیلاری کلینتون در آلبانی

از تندیس نیم تنه هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در شهر ساراندا در آلبانی پرده برداری شد. این خبر را تلویزیون آلبانی در روز سی ژوئن گزارش کرده است.

آلبانی از متحدان جدی ایالات متحده آمریکا است و پیش تر تندیس هایی از شماری از روئسای جمهوری پیشین این کشور را از حمله وودرو ویلسون و جورج دبلیو بوش در شهرهایش نصب شده است.

اطاعت بلاروسی ها از رئیس جمهوری: برهنه به سر کار می رویم

مردم بلاروس با شنیدن فراخوان رئیس جمهوری خود برهنه بر سر کار رفتند. آنها با ارسال تصاویر و ویدیوهایی، به سخنان الکساندر لوکاشنکو ۶۱ ساله واکنش نشان دادند. وی در یک سخنرانی درباره فناوری های نوین، با به هم آمیختن سهوی جملات دچار لغزش زبانی شد.

رئیس جمهوری بلاروس گفت: «نوآوری، فناوری های اطلاعات، خصوصی سازی، همه این ها روشن است. ما همه آنها را فتح کرده ایم ولی هر چیز بسیار ساده است، باید لخت شد و کار کرد.»

#раздеватьсяиработатьhttps://t.co/gQjKlzm6yupic.twitter.com/YFbJmK7abu

— TUT.BY (@tutby) 2016. június 24.

جلوگیری از شوی لیوایز در ایران

در حالی که حدود ۱۵۰ تن برای تماشای شوی برند آمریکایی لیوایز در شمال شهر تهران تجمع کرده بودند، پلیس امنیت چهارشنبه شب از برگزاری آن ممانعت کرد. این «فشن شو» قرار بود ساعت ۲۲ در مرکز تجاری روشا در خیابان فرمانیه تهران برپا شود.

لغو «فشن شو» یک برند آمریکایی از سوی #پلیس در #تهرانhttps://t.co/gHFjCT9ZSc

— euronews فارسی (@euronews_pe) 30 juin 2016

رکورد تازه بادکنک ترکاندن توسط سگ ها

یک سگ در کالیفرنیا طی ۳۹ و هشت دهم ثانیه ۱۰۰ بادکنک را ترکاند. پیش از او، دو سگ از بریتانیا در ماه مه سال گذشته میلادی توانسته بودند طی ۴۱ و ۶۷ دهم ثانیه همین تعداد بادکنک را بترکانند..

رئیس جمهوری مالاوی: مردم موش بخورند

رئیس جمهوری مالاوی به دلیل یک شوخی با خشم عمومی رو به رو شده است. وی گفته است «مردم برای مقابله با بحران ملی غذا باید موش ها را بخورند». یکی از اعضای کابینه گفته که پیتر موتاریکا این سخن را به شوخی بیان کرده است.

رئیس جمهوری مالاوی در سخنرانی اش گفته بود که «دولت هر کاری که می توانسته را برای حل مشکل کمبود مواد غذایی انجام داده است.» وی در ادامه افزوده «اما چرا باید مردم مالاوی از گشنگی بمیرند وقتی که ما چیزهای متفاوتی برای خوردن داریم؟. شما باید موش ها و ملخ ها را بخورید.»

برنامه رادیویی، پرونده یک قاتل را به دادگاه تجدیدنظر بُرد

قاتلی که پرونده اش مورد توجه یک سلسله پادکست در ایالات متحده آمریکا قرار گرفته بود، توانست به دادگاه تجدید نظر برود. عدنان سید که ۱۶ سال را به جرم قتل فردی ۱۸ ساله در زندان سپری کرده است به دلیل مورد توجه قرار گرفتن از سوی یک برنامه رادیویی محبوب، بار دیگر پرونده اش بررسی می شود. پادکست این برنامه که به بازخوانی پرونده عدنان پرداخته بود بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

خبرگزاری‌های بزرگ دنیا عکس همسر ولیعهد بریتانیا را از روی خروجی‌های خود حذف کردند