درگیری های خونین روز جمعه بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها

درگیری های خونین روز جمعه بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی بالاگرفتن تنش بین فلسطینی ها و نیروهای اسرائیلی طی روزهای اخیر و همزمانی این خشونت ها جمعه آخر ماه رمضان، اسرائیل با بستن ورودی های شهر الخلیل، نیروهای خود را در نقاط حساس این شهر افزایش…

آگهی

در پی بالاگرفتن تنش بین فلسطینی ها و نیروهای اسرائیلی طی روزهای اخیر و همزمانی این خشونت ها جمعه آخر ماه رمضان، اسرائیل با بستن ورودی های شهر الخلیل، نیروهای خود را در نقاط حساس این شهر افزایش داد.

صبح جمعه یک زن فلسطینی که از قرارمعلوم سعی داشته با سلاح سرد به یک افسر اسرائیلی حمله کند، به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی از پای درآمد.

پیش از آن هم یک مرد مسلح با تیراندازی به یک خودرو در نزدیکی یکی از شهرک های یهودی نشین الخلیل، موجب واژگونی خودرو و کشته شدن یک اسرائیلی و زخمی شدن اعضای خانواده اش شد.

خشونت های روز جمعه زمانی ابعاد وسیعتری به خود گرفت که گذرگاه قلندیا، نقطه اتصال کرانه باختری و بیت المقدس صحنه درگیری بین فلسطینی ها و نیروهای اسرائیل شد. در نتیجه این درگیری ها دست کم یک نفر جان باخت و دهها فلسطینی نیز مجروح شدند.

خشونت های روز جمعه همزمان بود با انتشار گزارش کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه و تصریح بر این مطلب که «راه حل تشکیل دو دولت مستقل» با تحولات اخیر بشدت به مخاطره افتاده است.

در این گزارش از فلسطینی ها خواسته شده با تروریسم مبارزه کنند و از تشویق خشونت دست بردارند و در عوض طرف اسرائیلی، ساخت شهرک های یهودی نشین را متوقف کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

تاکتیک جنگی و سناریوهای ناهمگون اسرائیل برای امروز و فردای غزه؛ سرنوشت باریکه فلسطینی چه می‌شود؟

حملات اسرائیل به نوار غزه؛ آمریکا قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس را وتو کرد