ادامه آشفتگی در صحنه سیاسی بریتانیا، بعد از «برگزیت»

ادامه آشفتگی در صحنه سیاسی بریتانیا، بعد از «برگزیت»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«یکی از دلایلی که باید گزینه های دیگر را هم مد نظر داشته باشیم این است که، همه پرسی خواست مردم را نشان می دهد، اما خواست مردم می تواند عوض شود.

آگهی

«یکی از دلایلی که باید گزینه های دیگر را هم مد نظر داشته باشیم این است که، همه پرسی خواست مردم را نشان می دهد، اما خواست مردم می تواند عوض شود.» این گفته تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا، در اشاره به نحوه برخورد مناسب با «برگزیت» یا همه پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

در همین حال، ترزا می، وزیر کشور بریتانیا و نامزد ریاست حزب حاکم می گوید: «ما نباید ماده قانونی ۵۰ برای خروج از اتحادیه اروپا را بلافاصله فعال کنیم، دست کم باید تا پایان سال صبر کنیم. باید موضع خودمان برای مذاکره را مستحکم کنیم. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که به توافق مناسبی دست پیدا کنیم، توافقی درباره جابجایی آزاد شهروندان، که بهترین توافق درباره تجارت و تبادل خدمات هم باشد.»

این در حالی است که، آندرئا لیدسام، وزیر انرژی و تغییرات اقلیمی بریتانیا نیز نامزدی خود را برای جانشینی دیوید کامرون، نخست وزیر فعلی این کشور اعلام کرده است.

مایگل گو، وزیر دادگستری بریتانیا که پیشتر نامزدی خود برای رهبری حزب محافظه کار و کسب مقام نخست وزیری را اعلام کرده بود، با انتقادات گسترده تری مواجه شده و محبوبیت اش در نظرسنجی ها به شدت کاهش یافته است.

از سوی دیگر، جرمی کوربین می گوید که با وجود رأی عدم اعتماد نمایندگان حزب کارگر به او، از رهبری این حزب استعفا نمی کند. رهبر حزب کارگر به دلیل کم کاری برای تشویق هواداران این حزب به رأی دادن به نفع ماندن در اتحادیه اروپا، زیر فشار شدیدی برای استعفا قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جرائم مرتبط با نژادپرستی در بریتانیا پس از همه پرسی افزایش یافته است

اعتراض شهروندان بریتانیا به ترک اتحادیه اروپا

بازدید ملکه بریتانیا از اسکاتلند، بعد از «برگزیت»