رهبر جمهوری اسلامی: نسبت به فتنه ۸۸ حساس هستم

رهبر جمهوری اسلامی: نسبت به فتنه ۸۸ حساس هستم
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رهبر جمهوری اسلامی در دیداری چند ساعته با شماری از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی به اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد و گفت که روی این موضوع حساس است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر ایران، علی خامنه‌ای گفت: «مواضع من درباره‌ فتنه‌ سال ۸۸ کاملا صریح است و بر روی این موضوع حساس هستم.»

وی بدون آنکه در اظهارات خود به نام فرد خاصی اشاره کند، از کسانی که «در عین ادعای حمایت از نظام و امام و انقلاب، موضع خود را در خصوص فتنه روشن نکرده‌اند» انتقاد کرد.

رهبر ایران از اعتراضات صورت گرفته به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ تحت عنوان «فتنه» یاد می‌کند و بارها کسانی که با آن اعتراضات مخالفت نکرده‌اند را مورد انتقاد قرار داده است.

آقای خامنه‌ای چند روز پیش نیز در دیدار با اعضای هیات دولت، با اشاره به اعتراضات انتخاباتی سال ۱۳۸۸ گفته بود: «ممکن است برخی افراد به دلیل گرایش‌های خاص خود، تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره‌برداری شود.»

رهبر جمهوری اسلامی در پایان سخنان خود با انتقاد از آمریکا گفت: «شاید امروز سیاست‌های آمریکا این‌گونه اقتضا کند که بخواهد میان مسئولان نظام اسلامی تفکیک قائل شود و آنها را به مسئولان خوب و بد تقسیم کند، اما آمریکایی‌ها اگر توانایی پیدا کنند، همان مسئولان به اصطلاح خوب نیز از نظر آنها بد خواهند شد.»

اصول‌گرایان و نزدیکان آقای خامنه‌ای از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی به عنوان «سران فتنه» یاد می‌کنند. مهدی کروبی، میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد