مجلس: از قطع بلندگوی دختر صفدر حسینی توسط مطهری تا بررسی پیامک‌های تهدیدآمیز

مجلس: از قطع بلندگوی دختر صفدر حسینی توسط مطهری تا بررسی پیامک‌های تهدیدآمیز
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، روز یکشنبه ۱۳ تیر ماه صحن علنی مجلس شورای اسلامی ایران شاهد حاشیه‌هایی از ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی و همینطور بررسی پیامک‌های تهدیدآمیز فاقد امضاء بود.

فاطمه ذوالقدر،‌ نماینده تهران وقت خود را برای نطق پیش از دستور به فاطمه حسینی (دختر صفدر حسینی، رئیس مستعفی صندوق توسعه ملی ایران) و نماینده مردم تهران داد تا وی درباره وزارت ارتباطات سخن بگوید، اما خانم حسینی موضوع را تغییر داد و در بیانیه‌ای به دفاع قاطع از خود و خانواده‌اش پرداخت.

او گفت که این روزها از طریق شبکه‌های اجتماعی مورد هجمه وسیع و تهمت‌های ناروا قرار گرفته است و هم او، پدر و همسرش درباره فیش‌‌های حقوقی و سوء استفاده از صرافی دائما متهم می‌شوند.

این نماینده مجلس افزود: «اینجانب ضمن تکذیب تمامی شایعات از تمامی کاربران فضای مجازی به منزله حفظ آبرو و حرمت انسان می‌خواهم از تولید، نشر و اشتراک گذاری این شایعات پرهیز کنید.»


در موضوع نبودن سخنان فاطمه حسینی باعث شد که علی مطهری بلندگوی وی را قطع کند

در موضوع نبودن سخنان فاطمه حسینی، بارها علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت به واکنش واداشت. مطهری چندین بار تذکر داد و گفت: این مطالب را باید در نطق میان دستور خود بگویید اکنون باید در مورد وزارت ارتباطات سخن بگویید. لطفا در موضوع صحبت کنید. اما حسینی توجهی به تذکر مطهری نکرد و سخنانش را ادامه داد. مطهری چندباری تهدید کرد که بلندگو را قطع می کند و دست آخر این کار را عملی کرد.

در ماه‌های گذشته، مساله فیش‌های حقوقی نجومی گروهی از مدیران دولت خبرساز شده است و در همین ارتباط روز گذشته سید صفدر حسینی، همراه با سایر اعضای هیات مدیره از صندوق توسعه ملی ایران استعفا دادند و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز این استعفای دسته‌جمعی را پذیرفت.

واعظی: دستور بررسی پیامک‌های فاقد امضا به خبرنگاران را داده‌ام

صدور پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران برخی رسانه‌ها از دیگر حواشی امروز مجلس بود و در این خصوص محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس رفته بود.

وی در واکنش به صدور پیامک‌های تهدیدآمیز گفت:‌ با وجودی که این مسئله در ماموریت وزارت خانه نبود اما روز شنبه دستورهایی در این زمینه صادر کردم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمود واعظی در واکنش به سوال مصطفی کواکبیان درباره منشاء صدور پیامک‌های تهدید آمیز گفت: با وجودی که صدور این جور پیامک‌ها در ماموریت وزارت ارتباطات نیست اما انجام این کار به کشور آسیب می‌زند.

وی افزود:‌ صدور پیامک‌های فاقد امضا که طبق گفته آقای کواکبیان ۷۰۰ پیامک بوده است به جز آسیب و آشفتگی هیچ نفعی برای کشور ندارد.


محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ دستور بررسی پیامک‌های فاقد امضا به خبرنگاران را داده‌ام

علی مطهری نایب رئیس مجلس ایران نیز با تاکید بر اینکه ارسال پیامک مشکوک و تهدیدآمیز موجب ایجاد نگرانی در اهالی رسانه شده، از وزارت اطلاعات و پلیس فتا خواست که به سرعت منشا این پیامک‌ها را شناسایی و خاطی یا خاطیان را به قوه‌ قضائیه معرفی کند.

مطهری گفت:‌ معنی ندارد که پیامک‌های تهدیدآمیز به شکل مشکوک برای اهالی رسانه ارسال شود بلکه چنین اقداماتی باید به طور آشکار از سوی مرجع قانونی مشخص انجام شود.

برخی وب‌سایت‌ها از جمله سایت «زیتون» نوشتند که روز پنج‌شنبه صدها تن از فعالان سیاسی و اجتماعی در ایران پیامکی را با این مضمون دریافت کرده‌اند:‌ «هشدار! هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال‌های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله آخرین هشدار امنیتی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیش‌های حقوقی نجومی؛ رئیس و اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی ایران هم استعفا کردند

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟