افتتاح پنجاهمین دوره جشنواره موزیک جاز مونترال

افتتاح پنجاهمین دوره جشنواره موزیک جاز مونترال
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رندی وستون، پیانسیت آمریکایی یکی از هنرمندانی بود که ابتدای این هفته در افتتاحیه جشنواره موزیک جاز در مونترال به اجرای موسیقی پرداخت.

آگهی

رندی وستون، پیانسیت آمریکایی یکی از هنرمندانی بود که ابتدای این هفته در افتتاحیه جشنواره موزیک جاز در مونترال به اجرای موسیقی پرداخت.

این آهنگساز ۹۰ ساله بیش از ۶۰ سال سابقه کار هنری را در کارنامه خود دارد. او در این مدت بیش از ۵۰ آلبوم منتشر کرده و در طول فعالیت هنری خود با بسیاری از هنرمندان مطرح از جمله فارو سندرز، دیوید موری و چارلز مینگس همکاری کرده است.

اساس کار رندی وستون بر تبادب بین موزیک جاز و موزیک آفریقایی استوار است. او با صدای غنی و همچنین نوآوری متوازن خود موفق به درنوردیدن مرزهای موزیک جاز شده است.

جان مکلاگلین، آهنگساز و گیتاریست بریتانیایی از سال ۱۹۷۴ که برای اولین بار در جشنواره موزیک جاز مونترال حضور یافت، از مهمانان دائمی این جشنواره است. او در طول کارنامه هنری خود دست به نوآوری های موزیکال زیادی زده است.

او به عنوان آهنگساز سابقه همکاری با دیوید بوئی، گروه رولینگ استونز و جیمی هندریکس را نیز دارد. این هنرمند ۷۴ ساله در سال ۲۰۰۹ توانست برای آلبوم «فایو پیس بند لایو» (Five Peace Band Live) برنده جایزه گرمی شود.

آلینا انجیباریان، یکی دیگر از هنرمندان حاضر در جشنواره موزیک جاز مونترال بود. این خواننده متولد روسیه روز یکشنبه در مونترال به روی صحنه رفت.

آلینا انجیباریان که تنها ۲۲ سال دارد، در خانواده ای آشنا با موسیقی و آهنگسازی متولد شد. او از دو سالگی به خوانندگی مشغول بوده است.

وی که مدتی را در نیویورک سپری کرده است، اکنون ساکن هلند است و مرتب در این کشور به اجرای موسیقی می پردازد.

پُتی بیسکویت (Petit Biscuit) نام هنری مهدی بنجلون، هنرمند فرانسوی است که از سال ۲۰۱۴ به طور حرفه ای در عرصه موسقی به فعالیت می پردازد.

اولین ترانه های او خیلی سریع مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند. او این ترانه ها را در اتاق خواب خود و تنها با یک پیانو و گیتار و با کمک رایانه شخصی خود ضبط کرده بود.

جشنواره موزیک جاز مونترال تا روز ۲۶ تیر (۱۶ ژوئیه) در این شهر ادامه می یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند