یورو ۲۰۱۶: نگاهی به چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی

یورو ۲۰۱۶: نگاهی به چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها چند روز تا پایان مسابقات جام ملتهای اروپا و برگزاری فینال رقابتها به میزبانی پاریس باقی نمانده است.

آگهی

تنها چند روز تا پایان مسابقات جام ملتهای اروپا و برگزاری فینال رقابتها به میزبانی پاریس باقی نمانده است. قبل از رسیدن به این روز بزرگ، چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی باید مقابل یکدیگر حاضر شوند تا بتوانند بلیط حضور در مرحله فینال را به دست آورند.

نگاهی به چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی

- فرانسه:

آبی پوشان فرانسه برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مقابل تیم های رومانی، آلبانی، سوئیس، ایرلند و ایسلند خوش درخشیدند و اکنون باید روز پنجشنبه در مارسی مقابل تیم آلمان حاضر شوند.

پیش از این و در سال ۲۰۱۴ میلادی، در اولین بازی مرحله یک چهارم نهاییِ رقابتهای جام جهانی برزیل، دو تیم آلمان و فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند. بازی آنها در نهایت با پیروزی یک بر صفر تیم آلمان پایان یافت. اکنون و دو سال پس از رقابتهای جام جهانی، یک بار دیگر این فرصت پیش آمده تا شاگردان دیدیه دشان، بویژه ستارگانی همچون آنتوان گریزمن و الیویه ژیرو پیشرفت خود را مقابل همسایه های آلمانی خود بسنجند.

هیچکدام از بازیکنان فرانسه نه مصدوم و نه از حضور در بازی محروم شده اند. بنابراین فرانسه می تواند با تمام قدرتش مقابل آلمان حاضر شود.

- آلمان:

آلمان، قهرمان جام جهانی اکنون به مرحله نیمه نهایی جام ملتهای اروپا رسیده است و بدون شک یکی از بختهای اصلی قهرمانی این رقابتهاست. با این وجود لازم است به نکاتی درباره وضعیت کنونی این تیم توجه کرد:

متس هوملس به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار برابر ایتالیا، نمی تواند در مرحله نیمه نهایی توپ بزند. سامی خدیرا و ماریو گومز مصدوم شده اند و وضعیت بازی شواین اشتایگر هم نامشخص است.

یواخیم لو اعلام کرده است که درمجموع، نتیجه بازی مقابل فرانسه در مقایسه با بازی مقابل ایتالیا، «کمتر قابل پیش بینی است.»

- پرتغال:

پرتغال در هیچکدام از رقابتهای یورو نتوانسته در زمان نود دقیقه بازی به پیروزی برسد؛ البته هیچوقت هم در زمان نود دقیقه، شکست نخورده است.

این تیم در مرحله نیمه نهایی نیز همچنان بر ستاره اش کریستیانو رونالدو متکی است. کاپیتان تیم روز یکشنبه گفت که تمام نیرویشان را برای موفقیت در مرحله نیمه نهایی و نهایی متمرکز کرده اند.

پس از شکست یک بر صفر پرتغالی ها مقابل یونان در فینال سال ۲۰۰۴ میلادی اکنون فرصت جدیدی برای یاران رونالدو فراهم شده است.

- ولز:

در اولین حضور ولزی ها در جام ملتهای اروپا، بازیکنان کریس کولمن توانستند یکی از چهار تیم برتر شوند.

ولز با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل بلژیک توانست بلیط حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست آورد. اکنون خیلی ها در انتظارند تا در مرحله نیمه نهایی، یک بازی دیدنی از رو در رویی گرت بیل و کریستیانو رونالدو ببینند.

اما دو ستارۀ دیگر ولز را نیز نمی توان در مرحله نیمه نهایی ملاقات کرد. بن دیویس و آرون رمزی به دلیل دریافت دومین کارت زردشان، از حضور در دیدار نیمه نهایی مقابل پرتغال محروم شده اند.

آگهی

پیش از این ولزی ها بهترین نتیجه ای را که به دست آورده بودند، در یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی سال ۱۹۵۸ میلادی بوده است. اکنون به نیمه نهایی یورو راه یافته اند آنهم درحالی که این اولین حضورشان در مسابقات جام ملتهای اروپا است.

شکست تلخ ایتالیا مقابل آلمان

تیم ایتالیا با چهار عنوان قهرمانی جهان، تاکنون بخت آن را نداشته تا در جام ملتهای اروپا به موفقیت چشمگیری دست یابد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی مسابقه را به فوتبالیستهای آلمان واگذار کرد. ۴۸ سال می شود که ایتالیایی ها نتوانسته اند به فینال جام ملتهای اروپا راه یابند.

ایتالیا سربلند از این مسابقات بیرون رفت. این تیم توانست سوئد را با نتیجه یک بر صفر، بلژیک و اسپانیا را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب خود کند.

ایتالیا در حالی در این رقابتها شرکت کرد که بسیاری از بازیکنان کلیدی اش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. خروج این تیم از رقابتهای یورو نیز احساسات بسیاری را برانگیخت.

آگهی

ایتالیا بازی را در ضربات پنالتی به آلمان واگذار کرد. شکستی که آن را می توان یکی از بدترین شکستها طی پانزده سال اخیر رقابتهای یورو دانست.

دو تیم آلمان و ایتالیا بازی شنبه شب را چه در زمان نود دقیقه و چه در دو وقت اضافه با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رساندند. سپس کار به ضربات پنالتی کشید و درنهایت شاگردان یواخیم لو پس از ۹ ضربه پنالتی جواز حضور در نیمه نهایی را بدست آوردند.
در این بازی مانوئل نویر، دروازه بان آلمانی دفاع جانانه ای را به نمایش گذاشت.

بهترین گلزن یورو ۲۰۱۶

آنتوان گریزمن، فوتبالیست فرانسوی و بازیکن فعلی اتلتیکو مادرید با ۲ پاس گل و ۴ گل زده، بهترین گلزن مسابقات امسال شناخته شد.

ورود او در بازی فرانسه مقابل آلبانی در مرحله مقدماتی این مسابقات، سرنوشت بازی را تغییر داد و یکی از دو گل پیروزی، با ضربه سر او وارد دروازه شد. او در بازی فرانسه مقابل ایرلند، زننده هر دو گل فرانسه و در جریان دیدار فرانسه و ایسلند، زننده گل چهارم بازی بود.

آگهی

او همچنین صدمین گل یورو ۲۰۱۶ را وارد دروازه کرد.

تماشاگران؛ افتخار ایسلندی ها

در جریان رقابتهای یورو ۲۰۱۶ لحظاتی ویژه ای وجود داشت که به ما یادآوری می کرد شور و شوق در فوتبال یعنی چه؛ بطور مثال زمانی که به عملکرد عالی ایسلند نگاه می کردیم.

اگرچه ایسلندی ها در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند اما به دلیل طرفداران بی نظیر و فوق العاده ای که داشتند همچنان به خود می بالند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ولز همگروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲؛ اوکراین مسافر قطر نشد

فوتبالیست‌های اوکراینی آماده رقابت با ولز برای صعود به جام جهانی

یورو۲۰۲۰؛ صعود شاگردان مانچینی با دو پیروزی دلچسب؛ ترکیه مقابل ولز وا داد