شهروندان بغداد: عید ما با این انفجارها سیاه شده است

شهروندان بغداد: عید ما با این انفجارها سیاه شده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در یکی از شدیدترین انفجارهای بغداد که بامداد یکشنبه بوقوع پیوست، بیش از ۲۰۰ نفر کشته شده اند.

آگهی

در یکی از شدیدترین انفجارهای بغداد که بامداد یکشنبه بوقوع پیوست، بیش از ۲۰۰ نفر کشته شده اند. پایتخت عراق یکشنبه شب و در پی این دو انفجار انتحاری، شاهد مراسم خاکسپاری قربانیان همراه با غم و اندوه بسیار شهروندان عزادار بود. به گفتۀ مقامات این شهر، حدود ۱۸۵ نفر نیز مجروح شده اند.

علی محمد، یکی از شهروندان بغداد و از ساکنان محل انفجار به ماه رمضان و عید فطر اشاره می کند که امسال با غم و مرگ عزیزانشان فرا می رسد. او می گوید: «آیا این است عید ما؟ آیا ما باید عیدمان را اینگونه جشن بگیریم؟ مردم به اینجا می آیند تا لباس های نو بخرند و عید را جشن بگیرند، حالا باید تابوت بخرند، باید کفن بخرند، خدا باید کسانی را که مسئول این فاجعه هستند مجازات کند.»

داعش مسئولیت این انفجارها را که خونین ترین از نوع آن از سال ۲۰۰۷ به اینسو گزارش شده، به عهده گرفته است. این نخستین حملۀ انتحاری از سوی داعش پس از بازپس گیری فلوجه توسط ارتش عراق است.

در پی این حادثه، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در محل انفجارها حضور یافت و قول داد مسئولین این حملات «به سختی مجازات» خواهند شد. در برخی از صفحات اجتماعی تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد مردم خشمگین با سنگ به خودروی نخست وزیر عراق حمله کرده اند.

یکی از این انفجارها در محلۀ «الشعب» در شمال بغداد روی داده و انفجار دیگر در یک بازار در محلۀ «کراده» بوقوع پیوسته است. این انفجارها زمانی بوقوع پیوسته که مردم سرگرم خرید مایحتاج خود پیش از عید فطر بودند و عاملان این انفجارها در هر دو عملیات از خودروهای بمبگذاری شده استفاده کرده اند.

Hundreds of candles are lit now in Karrada area as people mourn the victims. #Baghdad#Iraqpic.twitter.com/ovCbDc1ak8

— Hayder Al-Shakeri (@HayderSH) 3. Juli 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

سیر شبانه هنرپیشه‌های زن عراقی در تهران با حجاب اختیاری؛ استاندارد دوگانه جمهوری اسلامی در قبال زنان