پناهجویان آفریقایی در آمریکای مرکزی

پناهجویان آفریقایی در آمریکای مرکزی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها پناهنده از کشورهای آفریقایی راهی کاستاریکا شده اند و در مرز شمالی این کشور با نیکاراگوئه اردو زده اند به این امید که بتوانند خود را به مرزهای ایالات متحده…

آگهی

صدها پناهنده از کشورهای آفریقایی راهی کاستاریکا شده اند و در مرز شمالی این کشور با نیکاراگوئه اردو زده اند به این امید که بتوانند خود را به مرزهای ایالات متحده برسانند. رسانه های آلمان اخیرا هشدار دادند که شمار مهاجرانِ راهیِ کشورهای حوزه دریای کارائیب، به زودی از مرز۲۰ هزار نفر خواهد گذشت.

این مهاجران، در چادرهای پلاستیکی زندگی می کنند و غذای ساده شان را روی آتش می پزند. یکی از این پناهجویان که اسپانیایی آموخته است می گوید: «ما اینجا خیلی سختی می کشیم. ما به عنوان مهاجر به کاستاریکا آمدیم اما با ما مثل مهاجران رفتار نمی کنند. جای خوابیدن نداریم، جای زندگی نداریم و مصیبتهای زیادی می کشیم.»

کاستاریکا در ماه مه نزدیک به هزار و چهارصد مهاجر داشت که هیچگونه مدرکی برای سفر به همراه نداشتند و اکثر آنها از آفریقا می آمدند. دولت این کشور تا کنون دو سرپناه برای مهاجران ساخته است و وزیر ارتباطات این کشور اعلام کرد که وضعیت کنونی تا مدتی ادامه خواهد داشت.

اخیرا نیکاراگوئه مرزهای خود با کاستاریکا را بست و باعث شد هزاران مهاجر کوبایی نیز که قصد رسیدن به آمریکا را داشتند در کاستاریکا گرفتار شوند و این کشور نیز با پروازهای ویژه ای بسیاری از آنان را بازگرداند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونیسف: از سال ۲۰۱۶ اندام جنسی ۳۰ میلیون زن و دختر در سراسر جهان مثله شده‌ است

دانشمندان رمز و راز یکی از بزرگ‌ترین تلماسه‌های کره زمین را کشف کردند‌

شرکت فرانسوی توتال از بازنگری آمایش سرزمینی در پروژه‌های بحث‌برانگیز در اوگاندا و تانزانیا خبر داد