در پی افزایش اعتراض ها در بغداد وزیر کشور عراق استعفا کرد

در پی افزایش اعتراض ها در بغداد وزیر کشور عراق استعفا کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار کشته شدگان انفجارهای بغداد به ۲۵۰ قربانی رسیده است.

آگهی

شمار کشته شدگان انفجارهای بغداد به ۲۵۰ قربانی رسیده است. وزرات کشور عراق روز سه شنبه با اعلام این خبر از این انفجارها که روز یکشنبه بوقوع پیوست با عنوان بدترین آن از سال ۲۰۰۳ در این کشور یاد کرده است. در پی این دو انفجار که با روزهای پایانی ماه رمضان همراه بوده سه روز عزای عمومی نیز در عراق اعلام شده است.

این انفجارها اعتراض مردم پایتخت را برانگیخته و در پی افزایش این اعتراضات، محمد الغبان، وزیر کشور از سمت خود کناره گیری کرد.

بنا به اعلام وزارت کشور عراق، خودروی حامل مواد بمبگذاری شده که در منطقۀ تجاری الکراده منفجر شده از طریق دیاله در شمال بغداد وارد این شهر شده است که نشان می دهد پایگاههای ایست های بازرسی در کشف بمب یا توقف عاملان این انفجار موفق عمل نکرده اند.

به دستور حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پایگاههای ایست های بازرسی در نقاط ورودی به شهر از این پس موظف به استفاده از دستگاههای اسکنر حساس شده اند و نیروهای پلیس نیز در ساعات انجام وظیفه حق صحبت با تلفن های همراه خود را ندارند.

وزیر بهداشت عراق نیز با بیان اینکه شدت انفجار موجب آتش گرفتن پیکرهای بسیاری از قربانیان شده، از آغاز آزمایشات دی ان ای برای شناسایی بیش از ۱۵۰ نفر از جان باختگان خبر داده است.

همزمان با ادامۀ جستجوها در میان ویرانه های ناشی از این انفجار در مجتمع تجاری هادی، تعداد زیادی از شهروندان بغداد اقدام به اهدای خون برای کمک به مجروحان این حادثه کرده اند. طبق اعلام مرکز خون رسانی بغداد، طی دو روز گذشته ۳۸۰۰ نفر خون اهدا کرده اند که خود کمک بزرگی برای مجروحان این انفجارها بوده است.

داعش انفجارهای روز یکشنبه را که چند روز پس از آزادسازی فلوجه به دست ارتش عراق رخ می دهد به عهده گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات پهپادی به مقر پیشمرگه‌های کرد؛ اقلیم کردستان شبه‌نظامیان تحت حمایت بغداد را متهم کرد

«بمب ساعتی» اردوگاه الهول؛ عراق خواستار تخلیه بازماندگان داعش و تعطیلی اردوگاه شد

نمایش تصاویر پورن در بغداد؛ نمایشگرهای خیابانی به دستور مقام‌های امنیتی عراق خاموش شدند