رای «اف بی آی» به بی گناهی هیلاری کلینتون در ماجرای ایمیل ها

رای «اف بی آی» به بی گناهی هیلاری کلینتون در ماجرای ایمیل ها
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این تصادفی نبود که باراک اوباما روز سه شنبه را برای اولین حضور مشترک در کنار هیلاری کلینتون و اعلام حمایت از او در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انتخاب کرد.

آگهی

این تصادفی نبود که باراک اوباما روز سه شنبه را برای اولین حضور مشترک در کنار هیلاری کلینتون و اعلام حمایت از او در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انتخاب کرد.

در این روز گزارش تحقیقات «اف بی آی» درباره استفاده خانم کلینتون از ایمیل خصوصی اش برای ارسال اطلاعات محرمانۀ دولتی در زمان فعالیتش به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا منتشر شد.

جیمز کورنی، مدیر «اف بی آی» اعلام کرد که هیچ اقدام قانونی علیه خانم کلینتون به اجرا گذاشته نخواهد شد.

او گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنها نسبت به مدیریت اطلاعات بسیار حساس و طبقه بندی شده، بسیار بی دقت بوده اند. اما بر اساس تحقیقات ما و با بررسی اطلاعات طبقه بندی شده ای که حذف یا به اشتباه جابجا شده اند، نمی توان به موردی برخورد کرد که بتوان بر اساس آن اتهامی جنایی به خانم کلینتون وارد کرد.»

با توجه به گزارش «اف بی آی»، از مجموعۀ ۳۰ هزار ایمیلی که به وزارت خارجه فرستاده شده است، ۱۱۰ ایمیل از ۵۲ ایمیل زنجیره ای حاوی اطلاعات طبقه بندی شده بوده اند.

اطلاعات ۸ ایمیل زنجیره ای فوق محرمانه و ۳۶ ایمیل زنجیره ای محرمانه بوده و ۸ ایمیل زنجیره ای دیگر حاوی اطلاعاتی بوده اند که در پایین ترین سطح طبقه بندی قرار داشتند.

به این ترتیب خانم کلینتون تنها «مسئول» شناخته شد و نه «گناهکار»؛ موضوعی که خشم رقیب انتخاباتی او، دونالد ترامپ را در پی داشت.

دونالد ترامپ که طی ماههای اخیر بطور گسترده از این رسوایی برای ضربه زدن به حریفش استفاده کرده بود، در واکنش به گزارش «اف بی آی» گفت: «هیلاری کلینتون مقادیر زیادی از اطلاعات طبقه بندی شده را که اطلاعات بسیار محرمانه هم در میان آنها بوده، فرستاده و به همین دلیل آنها می گویند که او بسیار بی دقت بوده است. صریح می گویم که او بشدت بی کفایت بوده است. او واقعا رئیس جمهور بی خیالی برای مردم خواهد بود.»

داستان استفاده خانم کلینتون از ایمیل شخصی برای ارسال اطلاعات محرمانه دولتی، اولین بار در ماه مارس گذشته توسط روزنامه نیویورک تایمز برملا شد و در میان ایمیل ها، اطلاعات مرتبط با واقعۀ حمله به سفارت آمریکا در شهر بنغازی در لیبی نیز وجود داشت؛ حمله ای که در جریان آن چهار آمریکایی کشته شدند.

بسیاری از جمهوریخواهان با انتقاد از خانم کلینتون، معتقدند او تهدید اسلامگرایان افراطی را دست کم گرفته بود.

با این وجود باراک اوباما یک بار دیگر اعلام کرد که هیچ مرد یا زن دیگری به اندازه هیلاری کلینتون برای قرار گرفتن در پست ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا واجد شرایط نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوباما می گوید هیلاری کلینتون بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

نتایج یک تحقیق: استفاده زیاد از تلفن همراه باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان می‌شود