فیلم سورئالیستی «مرد ارتش سوئیس» بر پرده سینماها رفت

فیلم سورئالیستی «مرد ارتش سوئیس» بر پرده سینماها رفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پل دانو و دانیل رادکلیف در فیلمی بحث برانگیز و سورئالیست به نام «مرد ارتش سوئیس» به ایفای نقش پرداخته اند.

آگهی

پل دانو و دانیل رادکلیف در فیلمی بحث برانگیز و سورئالیست به نام «مرد ارتش سوئیس» به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم، داستان «هنک» است، مردی تنها در جزیره ای دور افتاده که جسد رادکلیف را در ساحل پیدا می کند و این جسد برای او که قصد خودکشی دارد، بهانه ای برای ادامه زندگی اش می شود.

دانیل رادکلیف، بازیگر نقش هری پاتر که در این فیلم نقش جسد را دارد، می گوید: «نمی خواستم از او یک مرده متحرک یا زامبی بسازم. او مرده متحرک نبود بلکه نوعی مرده جادویی بود و حال باید مشخص می شد که این چیست و چه کارآیی دارد. قبل از آغاز فیلمبرداری در این باره کمی استرس داشتم اما یکی از دوستانم چیزهای جالبی به من گفت. او گفت آنچه تو بازی می کنی واقعا وجود ندارد به همین دلیل نمی توانی درباره اش اشتباه کنی. تو تنها باید چیزهای جالبی پیدا کنی، چیزهایی دارای ثبات و قابل باور.»

هنک با جسد این مرده دوست می شود و او را «منی» می نامد. یک دوستی بسیار سوررئال. او این جسد را همراه خود به سرتاسر جزیره می برد. برخی از منتقدان، رابطه میان دو شخصیت این فیلم را، نوعی مراقبه عمیق میان مرگ و زندگی توصیف کرده اند.

پل دانو می گوید: «فکر می کنم این فیلم، نمایش نوعی از تنهایی مدرن است و اینکه یاد بگیریم که ارتباطات انسانی داشته باشیم و اینکه چگونه گاهی چیزهای شرم آور باعث می شوند که از خودمان هم دور شویم. درباره این شیوه تفکر است که فکر می کنیم که فرد ویژه ای هستیم درحالیکه همه ما به عنوان انسان، زمینه های مشترک زیادی داریم. حتی زمانی که زندگی نامتعارفی داریم. به همین دلیل فکر می کنم که این فیلم دوست داشتنی است اگرچه عجیب به نظر می رسد و مردم وقتی ببینند که بخشی از شخصیت خودشان را در این فیلم پیدا می کنند، شگفت زده خواهند شد.»

فیلم «مرد ارتش سوئیس» بتازگی در جشنواره فیلم نوشاتل و همچنین در جشنواره فیلم کارلووی واری جمهوری چک نمایش داده شد.

اکران این فیلم در سینماهای ایالات متحده آمریکا و کشورهای مختلف اروپایی آغاز شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد