آیا برکسیت در بخش بانکی ایتالیا بحران ایجاد کرده است؟

آیا برکسیت در بخش بانکی ایتالیا بحران ایجاد کرده است؟
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شوک ناشی از مشخص شدن نتیجه همه پرسی در بریتانیا مبنی بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا بخشهای ضعیف سیستم اقتصادی و مالی اروپا را بیشتر از سایرین تحت تاثیر منفی قرار داده…

آگهی

شوک ناشی از مشخص شدن نتیجه همه پرسی در بریتانیا مبنی بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا بخشهای ضعیف سیستم اقتصادی و مالی اروپا را بیشتر از سایرین تحت تاثیر منفی قرار داده است. بخش بانکی ایتالیا از جمله آنهاست.

مونته دی پاسکی دی سیه نا، قدیمی ترین بانک جهان تنها در روز سه شنبه افت ارزش سهام خود را ۱۹ درصد گزارش کرده است.

جرمی استرچ، کارشناس بانک کانادایی «سی آی بی سی» گفت: «با خطر سرایت بحران مواجه هستیم. همانطوریکه در سال ۲۰۰۷ شاهد آن بودیم. اگر سیستم بانکی ایتالیا سقوط شدیدی کند احتمال سرایت آشفتگی به سایر بانکهای اروپایی وجود دارد و این نگرانی بزرگی محسوب می شود.»

رسانه های ایتالیایی زمانی به اوج بحران در بخش بانکی این کشور اشاره کردند و از احتمال دخالت دولت برای کمک مالی و نجات این بخش سخن به میان آوردند که نهاد ناظر بر فعالیتهای بانکی وابسته به بانک مرکزی اروپا با ارسال نامه ای از مونته دی پاسکی خواسته بود تا از حجم بدهی هایی که بازپرداخت آنها به تعویق افتاده بکاهد و تا سال ۲۰۱۸ آنرا از کمی بیش از ۲۴ میلیارد یورو به رقم ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو برساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟