هفته مد پاریس؛ طراحی های نوین با الهام از گذشته

هفته مد پاریس؛ طراحی های نوین با الهام از گذشته
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برند مشهور ورساچه ایتالیا، برای حضور در هفته مد پاریس، طرح هایی زیبا با ساتنهای براق را برای مجموعه پاییزی خود انتخاب کرده است.

آگهی

برند مشهور ورساچه ایتالیا، برای حضور در هفته مد پاریس، طرح هایی زیبا با ساتنهای براق را برای مجموعه پاییزی خود انتخاب کرده است.

مدل ها با لباسهایی الهام گرفته از ستاره های دهه پنجاه هالیوود و مملو از پلیسه روی سن حاضر شدند، لباس هایی که برای ضیافتهای شبانه و درخشش روی فرش قرمز بسیار مناسب بودند.

ورساچه قصد داشت به این وسیله جنبه ای شاد از مد را به نمایش بگذارد.

خانه مد شانل هم با ستاره هایی همچون جسیکا چستین و ویلو اسمیت، دختر ویل اسمیت ستاره هالیوود در هفته مد پاریس شرکت کرد.

کارل لاگرفلد، طراح مشهور شانل، پشت صحنه تهیه لباسهای مجموعه پاییز و زمستانی اش را به عنوان دکور ارائه کارهایش انتخاب کرد.

به این ترتیب در هنگام رژه مدلها، می توان نمایی از کارگاه خانه مد شانل را دید. در چنین فضایی، در کنار طرحها و مانکنها، توپهای پارچه، چرخهای خیاطی و مراحل برش لباس و دوخت آنها نیز قابل مشاهده هستند.

کارل لاگرفلد می گوید: «برای مردم جالب است که ببینند این لباسها چگونه تهیه می شوند. زیرا هنوز شیوه تهیه این لباسها به همان روش یکصد سال پیش است. تکنیکهای مدرن زیادی وجود دارد مثل لیزر یا چیزهای ویژه ای برای گلدوزی و غیره. اما شیوه کلی خیاطی تغییر نکرده است.»

جسیکا چستین، بازیگر آمریکایی نیز می گوید: «من این سبک نمایش که کارگاه تولید را نشان می داد خیلی دوست داشتم. گاهی اوقات فراموش می کنیم که برای تهیه هر قطعه از یک لباس چند ساعت وقت صرف می شود، برای پیچیدگی های هر قطعه از یک گلدوزی.»

الکسیس مابی، طراح خوش ذوق فرانسوی نیز پیراهنهایی رنگارنگ با یقه های گشاد و شانه های عریان را به نمایش گذاشت.

او برای طراحی این مجموعه از نقاشی های هنرمند آمریکایی، سای تومبلی الهام گرفته است. این نقاش برای طرح های رمانتیکش که با چند قطره رنگ روی بوم پدید می آورد، مشهور بود.

الکسیس مابی، پس از پایان دوره های آموزشیِ طراحی مدتی برای دیور کار کرد و در نهایت در سال ۲۰۰۸ میلادی اولین مجموعه مستقل خود را در هفته مد به نمایش گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند