افت چشمگیر شمار درخواستهای پناهندگی در آلمان

افت چشمگیر شمار درخواستهای پناهندگی در آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزارت کشور آلمان اعلام کرد شمار متقاضیان پناهندگی در این کشور افت چشمگیری داشته است.

آگهی

وزارت کشور آلمان اعلام کرد شمار متقاضیان پناهندگی در این کشور افت چشمگیری داشته است. امسال، در مقایسه با ۹۲ هزار درخواستِ پناهندگی در ماه ژانویه، درماه ژوئن تنها ۱۶ هزار درخواست ثبت شده است.

مهاجرانی که به آلمان می رسند، ابتدا در مراکز پذیرش موقت، پذیرش می شوند اما باید ماهها منتظر بمانند تا بتوانند به طور رسمی درخواست پناهندگی کنند.

به گفته مسئولان این کشور، بسته شدن مرزهای بالکان، پیمان ترکیه و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود غیرقانونی از مسیر دریایی و همچنین قوانین سخت پناهندگی در آلمان، از دلایل این کاهش تعداد بوده اند.

توماس دمیزی یر، وزیر کشور آلمان گفت: «اجرای توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه تاکنون کارساز بوده، اما نمی توان تضمین کرد که در ماههای آینده هم به همین صورت باقی بماند. همچنین احتمال دارد بسته شدن مرزهای بالکان اوضاع را بدتر کند.»

آلمان در سال گذشته پذیرای یک میلیون پناهجو بوده و اکثر درخواست کنندگان را آوارگان سوری، عراقی و پناهجویان افغان تشکیل داده اند.

در چندین ماه گذشته، در پی بسته شدن مرزِ کشورهای بالکان به روی پناهجویان، تعداد زیادی از آنها پشت مرز یونان و مقدونیه، یا در کمپ های مختلف در شهرهای یونان مانده اند. بسیاری از این افراد بر عبور از مرزهای مقدونیه اصرار دارند چرا که بازگشت به کشورهای خود را غیرممکن می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟