نجات جان نزدیک به هزار پناهجو توسط گارد ساحلی ایتالیا

نجات جان نزدیک به هزار پناهجو توسط گارد ساحلی ایتالیا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گارد ساحلی ایتالیا روز سه شنبه موفق به نجات جان قریب به هزار پناهجو در شش عملیات جداگانه در دریای مدیترانه شد.

آگهی

گارد ساحلی ایتالیا روز سه شنبه موفق به نجات جان قریب به هزار پناهجو در شش عملیات جداگانه در دریای مدیترانه شد. با این حال جسد چهار پناهجو نیز توسط امدادگران در یکی از قایقهای حامل پناهجویان کشف شده است.

خبر نجات جان این تعداد از پناهجویان در حالی منتشر می شود که آژانس اروپایی «فرانتکس» از طرح عملیاتی جدید خود برای جلوگیری از ورود پناهجویان و تقویت مرزها خبر می دهد.

فابریس لگری، مدیر اجرایی فرانتکس (اداره حراست از مرزهای اروپا) در مورد این طرح جدید می گوید: «مسئله به تنبیه کشورها مربوط نمی شود، بلکه به تقویت منطقه شنگن و مرزهای خارجی و همچنین افزایش کارایی آن به شکل گروهی ارتباط پیدا می کند.»

بنا به اعلام آژانس فرانتکس میزان مهاجرت پناهجویان به اتحادیه اروپا پس از توافق این اتحادیه با ترکیه در ماه آوریل کاهش یافته است. به گفته این آژانس ایتالیا هم اکنون مقصد اولیه اکثر پناهجویان محسوب می شود. این در حالی است که پیش از این یونان اولین مقصد اکثر پناهجویان به اروپا بود.

از سوی دیگر پیتر ساترلند، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور مهاجرت به انتقاد از کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل مسئولیت ناپذیری در پذیرش پناهجویان پرداخت.

پیتر ساترلند پس از دیدار با روسای سازمان های بین المللی فعال در امر مهاجرت در برلین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به ملی گرایی در برابر موج ورود پناهجویان متهم کرد.

به گفته مسئولان آژانس فرانتکس در سال ۲۰۱۵ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به شکل غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شده اند. اکثر این افراد اهل کشورهای خاورمینه و شمال آفریقا هستند که به دلیل جنگ و فقر مجبور به مهاجرت به اروپا شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا مقام‌های شهر میلان به دنبال ممنوعیت فروش بستنی و پیتزا پس از نیمه‌شب هستند؟

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است

انفجار در نیروگاه برق ایتالیا؛ غواصان بدنبال قربانیان می‌گردند