نخست وزیر ایتالیا در محل حادثه تصادف دو قطار: اکنون زمان گریستن است

نخست وزیر ایتالیا در محل حادثه تصادف دو قطار: اکنون زمان گریستن است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بدنبال تصادف مرگبار روز سه شنبه دو قطار سریع السیر مسافربری در ایتالیا ماتئو رنتزی نخست وزیر این کشور از محل حادثه دیدار کرد و خواستار تحقیقات کامل درباره علت رخ دادن این حادثه…

آگهی

بدنبال تصادف مرگبار روز سه شنبه دو قطار سریع السیر مسافربری در ایتالیا ماتئو رنتزی نخست وزیر این کشور از محل حادثه دیدار کرد و خواستار تحقیقات کامل درباره علت رخ دادن این حادثه شد. تصادف این دو قطار ۲۷ کشته و دست کم ۵۰ زخمی بر جای گذاشت. یک کودک ۶ ساله از جمله اولین کسانی بود که توسط کمک رسانان نجات داده شد.

ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا در سخنانی گفت: «انجیل می گوید برای هر چیزی زمانی مشخص شده است. اکنون زمان گریستن است برای همدردی با خانواده ها، برای نشان دادن انسانیت در برابر درد و رنج. در روزهای آینده تحقیقات ادامه خواهد یافت تا حقیقت معلوم شود و اینکه چه اتفاقی افتاده تا مسئول این حادثه مشخص شود.»

این تصادف شدید در ساعت یازده و سی دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی در فاصله دو شهر «کوراتو» و «آندریا» در جنوب ایتالیا رخ داد.

عملیات امداد رسانی در محل حادثه سه شنبه شب نیز همچنان ادامه داشت و هنوز علت رخ دادن این حادثه مشخص نشده است.

یکی از نجات یافتگان این حادثه می گوید: «من موسیقی گوش می کردم که ناگهان متوجه شدم روی زمین افتاده ام و نمی توانم حرکت کنم. مامور کنترل هم با من روی زمین افتاده بود و او هم نمی توانست بلند شود. ما منتظر شدیم تا کسانی برای کمک بیایند.»

تازه ترین اطلاعاتی که منتشر شده گویای آنست که این مسیر ریلی بطور اتوماتیک کنترل نمی شده است که احتمال خطای انسانی را در رخ دادن این حادثه افزایش می دهد با این حال دادستان محلی گفته است که هنوز برای قضاوت در این باره بسیار زود است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر ایتالیا: مسئول تصادف مرگبار قطار باید بدون تعلل معرفی شود

تصادف مرگبار قطار در استان باری ایتالیا؛ حداقل بیست کشته و دهها زخمی

سقوط اتوبوس از پل هوایی در ونیز ایتالیا؛ فرضیه بیماری ناگهانی راننده بررسی می‌شود