نانسی پلوسی خواستار رای منفی دمکرات‌ها به تحریم‌‌های جدید علیه ایران شد

نانسی پلوسی خواستار رای منفی دمکرات‌ها به تحریم‌‌های جدید علیه ایران شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نانیس پلوسی، رهبر نمایندگان دمکرات در کنگره ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه (دوازدهم ژوئن) از هم‌حزبی‌هایش خواست تا حتی در صورتی که با اصل توافق هسته‌ای با ایران مشکل دارند، به سه طرح پیشنهادی جمهوریخواهان برای اعمال مجازات‌ها و تحریم‌های جدید علیه ایران، رای منفی دهند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته و در جریان تصویب طرح ممنوعیت فروش هواپیماهای بویینگ به ایران، شمار قابل توجهی از نمایندگان دمکرات، به این طرح پیشنهادی جمهوریخواهان رای مثبت داده بودند.

قرار است سه طرح پیشنهادی جمهوریخواهان – که اکثریت هر دو مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار دارند – برای اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری‌ اسلامی ایران، چهارشنبه بیست و سوم تیر به رای گذاشته شوند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، یکی از این طرح‌ها که قانون مسئولیت‌پذیری ایران نام دارد، پیشنهاد وضع مجازات‌های جدید علیه ایران در صورت هرگونه حمایت از تروریسم یا نقض حقوق بشر معرفی شده است. طرح دوم ناظر بر ممنوعیت خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا است و طرح سوم، برای مسدود کردن امکان دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا و مبادلات دلاری پیشنهاد شده است.

It's been a year since the nuclear deal, so why are sanctions still hurting Iran? https://t.co/FlF1qAD43mpic.twitter.com/FLDyA5C6Qg

— Reuters Opinion (@ReutersOpinion) July 12, 2016

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، کاخ سفید تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را برای توافق هسته‌ای، ویرانگر توصیف کرده است. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده که هر مصوبه‌ای که مانع اجرای توافق هسته‌ای شود را وتو خواهد کرد. آقای اوباما تا پنج ماه دیگر کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

حسن روحانی: می‌توانیم ۲۳ تیرماه را به عنوان روز تعامل با جهان بنامیم

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز چهارشنبه بیست و سوم تیر در در جریان جلسه هیات دولت و در سالگرد توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی گفت: « اگر روزی ۱+۵ بخواهد از تعهدات خود سر باز بزند، ما کاملاً آمادگی داشته و از لحاظ توانمندی هسته‌ای در شرایطی هستیم که در زمان کوتاهی می‌توانیم به نقطه مطلوب خود دست پیدا کنیم.» آقای روحانی با دفاع از برجام، توافق هسته‌ای سال گذشته را برای «همه کشورها و صلح، امنیت، ثبات و توسعه جهانی» مفید توصیف کرد و گفت: «نقض آن به ضرر همه خواهد بود و هرکس بخواهد شروع‌‌کننده باشد، بازنده سیاسی در صحنه بین‌المللی است.»

A year later, #Iran nuclear deal is holding but fragile due to missile tests https://t.co/iWlplzy9I0 (bklapperAP</a> in <a href="https://twitter.com/AP">AP)

— William Daroff (@Daroff) July 13, 2016

در روزهای گذشته و به مناسبت سالگرد انعقاد توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، بسیاری از رسانه‌های منتقد داخلی و خبرگزاری‌های بین‌المللی، با اشاره به عدم ورود شرکت‌ها و موسات مالی بین‌المللی به ایران، دستاوردهای توافق هسته‌ای برای این کشور را ناچیز توصیف کرده اند. آقای روحانی احتمالا با اشاره به همین گزارش‌ها گفت: «برجام به مفهوم تفاهم در اصل مذاکرات، در ۲۳ تیرماه به نتیجه رسید و اجرای آن از ۲۶ دی ماه آغاز شد و اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده که یک سال از اجرای برجام گذشته است صحیح نیست و از اجرای برجام کمتر از ۶ماه گذشته است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟