واکنش منفی بازار بورس لندن به عدم تغییر در سیاستهای پولی بانک انگلستان

واکنش منفی بازار بورس لندن به عدم تغییر در سیاستهای پولی بانک انگلستان
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

درحالی که اکثر سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی با توجه به خروج بریتانیا از عضویت اتحادیه اروپا پیش بینی می کردند بانک مرکزی این کشور، موسوم به «بانک انگلستان» در سیاستهای پولی تغییر و تحول ایجاد کند

آگهی

درحالی که اکثر سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی با توجه به خروج بریتانیا از عضویت اتحادیه اروپا پیش بینی می کردند بانک مرکزی این کشور، موسوم به «بانک انگلستان» در سیاستهای پولی تغییر و تحول ایجاد کند، این نهاد در پایان نشست روز پنجشنبه در نرخ بهره بانکی خود یعنی نیم درصد تغییری ایجاد نکرد.

علاوه بر این در برنامه بازخرید اوراق قرضه بانک مرکزی بریتانیا تا سقف ۳۷۵ میلیارد پوند نیز تغییری ایجاد نشد.

مایک اینگرام، تحلیلگر بازار بورس از لندن گفت: «اگر نرخ بهره را پایین می آوردند بازارها اشتهای بیشتری پیدا می کردند. این اتفاقی است که در جاهای دیگر دنیا افتاده و در نهایت برروی نرخ بهره استقراض دولتی تاثیر منفی می گذارد. ممکن است سرمایه گذاران بین المللی تقاضای اعمال تخفیف برروی اوراق قرضه با پوند را مطرح کنند. کسی نمی داند تاثیر این موضوع برروی نرخ بهره در بلند مدت چه خواهد بود.»

اعضای کمیته سیاست پولی بانک انگلستان به ریاست مارک کارنی تصریح کرده اند احتمال زیادی وجود دارد در نشست ماه اوت سال جاری نسبت به تقویت سیاستهای پولی حمایتی این نهاد اتخاذ تصمیم شود.

بازار بورس لندن به این موضع بانک مرکزی بریتانیا واکنش منفی نشان داد. ارزش سهام در پایان کار روز پنجشنبه این بازار با افت همراه شد.

مقامات بانک مرکزی بریتانیا بارها پس از مشخص شدن نتیجه همه پرسی در این کشور مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، از آمادگی این نهاد برای مقابله با تبعات منفی برکسیت خبر داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده