مجله سرعت: هفتمین قهرمانی برای مارکز در مسابقه موتو جی پی آلمان

مجله سرعت: هفتمین قهرمانی برای مارکز در مسابقه موتو جی پی آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به برنامه سرعت خوش آمدید.

آگهی

به برنامه سرعت خوش آمدید. برای مارک مارکز، رقابت بر روی پیست زاکسنرینگ از هفت سال پیش تاکنون به یک شکل آغاز و به اتمام می رسد: شروع مسابقه از خط اول و رسیدن به قهرمانی. این راننده اسپانیایی امسال هم در آلمان سنت شکنی نکرد.

ماکز؛ بی رقیب در آلمان
مارک مارکز پس از آنکه روز شنبه طبق روال شش سال گذشته در رقابت تعیین خط جایزه بزرگ آلمان بهترین رکورد زمانی را بر روی پیست زاکسنرینگ به نام خود ثبت کرد، روز یکشنبه موفق شد برای هفتمین سال پیاپی در این مسابقه به قهرمانی برسد.

این نهمین مسابقه از رقابت های قهرمانی جهان فصل موتو جی پی بود که مارکز با قهرمانی در آن موفق شد به چهارمین پیروزی متوالی خود دست یابد و بدین ترتیب جایگاه خود را در صدر جدول کلی این رقابت ها مستحکم کند.

راننده اسپانیایی تیم هوندا مثل همیشه در آلمان نمایش درخشانی ارائه داد و با سرعتی خیره کننده توانست پیچ های مسابقه را با مهارت طی کند و با اختلافی چشم گیر نسبت به دیگر رقبا، زودتر از خط پایان بگذرد.

کارل کراچلاو، راننده آلمانی و هم تیمی مارکز با بیش از ۹ ثانیه اختلاف نسبت به او دوم شد و آندریا دویتسیوزوی ایتالیایی، راننده تیم دوکاتی در جایگاه سوم قرار گرفت.

خورخه لورنسوی اسپانیایی، مدافع عنوان قهرمانی جهان که برای تیم یاماها مسابقه می دهد در این مسابقه جایگاهی بهتر از پانزدهم نصیبش نشد و بدین ترتیب در جدول کلی رقابت های قهرمانی جهان با ۴۸ امتیاز اختلاف نسبت به مارکز در جایگاه دوم ایستاد.

نگاهی به گذشته: پایانی غمبار برای جیمی گاتری در پیست زاکسنرینگ رقابت های قهرمانی جهان در رشته موتورسواری از سال ۱۹۴۹ آغاز شد اما شوق مسابقه بر روی موتور از سالها پیش از آن وجود داشت. پیست زاکسنرینگ در آلمان از سال ۱۹۳۷ پاتوق همیشگی بهترین موتورسواران آن دوره بود. جیمی گاتری یکی از چهره های سرشناس مسابقه موتورسواری جایزه بزرگ آلمان بود. او سال ۱۹۳۷ سعی داشت سومین قهرمانی خود را بر روی پیست زاکسنرینگ تجربه کند اما متاسفانه این آخرین حضور او بر روی پیست های موتورسواری بود. این ورزشکار اسکاتلندی در حین مسابقه دچار سانحه ای مرگبار شد و جان خود را از دست داد. پایانی غمبار برای یکی از بهترین موتورسواران دهه سی میلادی که قهرمانی در ۱۹ رقابت جایزه بزرگ را در کارنامه داشت. کارل گالِ اتریشی موتورسواری بود که در سال ۱۹۳۷ موفق به فتح جایزه بزرگ آلمان شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها