موگرینی: کشوری که در آن حکم اعدام اجرا شود جایی در اتحادیه اروپا نخواهد داشت

موگرینی: کشوری که در آن حکم اعدام اجرا شود جایی در اتحادیه اروپا نخواهد داشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات غربی نگران پیامدهای منفی کودتای نافرجام در ترکیه هستند.

آگهی

مقامات غربی نگران پیامدهای منفی کودتای نافرجام در ترکیه هستند.
جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با همتایان اروپایی خود به بروکسل سفر کرده است از دولت ترکیه خواست که به حاکمیت قانون احترام بگذارد.

او گفت: «قاطعانه از دولت ترکیه می خواهیم که آرامش و ثبات را در سراسر کشور حاکم کند. همچنین خواستار آن هستیم که دولت ترکیه به حاکمیت قانون احترام بگذارد و همچنین در حفظ معیارهایی که ضامن نهادهای دمکراتیک است کوشا باشد.»

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به صحبتهای مقامات ترکیه درباره بازگشت حکم اعدام به قوانین اظهار داشت: «روشن است که کشوری که در آن حکم اعدام اجرا شود جایی در اتحادیه اروپا نخواهد داشت. دلیلی وجود ندارد در این کشور حقوق بنیادین و همچنین حاکمیت قانون نادیده گرفته شود. ما نسبت به مسائلی که عنوان کردم حساس هستیم.»

ایزابل دآسیلوآ، گزارشگر یورونیوز در بروکسل گفت: «جدا از بحثهای روز، جان کری درباره مقدمات برگزاری اجلاسی که در آن قرار است به موضوع پناهندگان پرداخته شود با همتایان اروپایی خود گفتگو کرد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهريور) میزبان این اجلاس خواهد بود. سازمان ملل در تاریخ ۱۹ سپتامبر نشستی با موضوع پناهجویان برگزار خواهد کرد و این اجلاس یک روز پس از آن برگزار می شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟