قانون حمل سلاح در اوهایو و قوانین امنیتی اسکیزوفرنی در گردهمایی جمهوریخواهان

قانون حمل سلاح در اوهایو و قوانین امنیتی اسکیزوفرنی در گردهمایی جمهوریخواهان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جمهوریخواهان آمریکا از روز دوشنبه، ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیرماه) در شهر کلیولند ایالت اوهایو گردهم می آیند تا در همایش چهار روزه، نامزد رسمی حزب خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را معرفی…

آگهی

جمهوریخواهان آمریکا از روز دوشنبه، ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیرماه) در شهر کلیولند ایالت اوهایو گردهم می آیند تا در همایش چهار روزه، نامزد رسمی حزب خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را معرفی کنند.

گردهمایی یا کنوانسیون جمهوریخواهان همه ساله تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود. امسال نیز آنهایی که در گردهمایی بزرگ جمهوریخواهان شرکت می کنند اجازه نخواهند داشت اشیاء و وسایلی چند را به همراه داشته باشند. با این وجود حمل سلاح در شهر، به جز در محدوده های ویژه آزاد خواهد بود.

مقامات کلیولند فهرستی از اشیاء و وسایلی را انتشار داده اند که نباید به محل برگزاری گردهمایی و کنوانسیون حزب جمهوریخواه حمل شوند، وسایلی و اشیایی از قبیل:

- تفنگهای آبی یا آبپاش – پهپادهای کوچک – چتر با نوک فلزی – چراغ – قفل – کیسه خواب – نردبان – توپ تنیس – قداره

تامین امنیت همایش ملی جمهوریخواهان در کلیولند اوهایو، ایالتی که در آن حمل سلاح توسط شهروندان آزاد و قانونی است، بخصوص پس از کشتار ماموران پلیس در دو ایالت لوئیزیانا و مینه سوتا، سوالها و نگرانی هایی را برانگیخته است. از همین رو، استیو لومیس، رئیس اتحادیه پلیس کلیولند از فرماندار اوهایو خواست تا قانون ایالتی حمل سلاح گرم را به حالت تعلیق در آورد.

اما جان کاسیچ، فرماندار جمهوریخواه که رقیب دونالد ترامپ بود و در رقابتهای مقدماتی درون حزبی به وی باخت گفت که از نظر قانونی فاقد اختیارات لازم برای تعلیق قوانین ایالتی و فدرال است.

قانون سلاح در ایالت اوهایو – در اوهایو هیچ مجوزی برای خرید سلاح، تفنگ های ساچمه ای و یا سلاح های کمری لازم نیست. – در اوهایو ثبت نام برای مالکیت سلاح، تفنگ های ساچمه ای و یا سلاح های کمری ضرورت ندارد. – در اوهایو هیچ مجوزی برای حمل سلاح، تفنگ های ساچمه ای و یا سلاح های کمری لازم نیست. – در اوهایو حمل آشکار سلاح بلامانع است و عملی غیرقانونی محسوب نمی شود.

دو نظر در خصوص حمل سلاح در روز گردهمایی جمهوریخواهان در کلیولندِ اوهایو

- رهبر «بلک پنترز» یا پلنگان سیاه، گروهی که قصد برگزاری تظاهرات در کلیولند را دارد گفت که قانون به آنها اجازه می دهد پس آشکارا با خود سلاح حمل خواهند کرد. هاشم انزینگه، رهبر جدید حزب پلنگان سیاه افزود:«حمل آشکار سلاح در اوهایو قانونی است پس ما منطبق با متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا از حق خود استفاده می کنیم. گروه هایی هستند که تهدیدمان می کنند و گفته اند در محل راهپیمایی حاضر خواهند شد.»

- بیل موریس، یک افسر پلیس ۵۰ ساله و از حامیان دونالد ترامپ و نیز حمل آزادانۀ سلاح است. اما می گوید در وضعیت فعلی بهتر است تا سلاحی حمل نشود. وی می گوید:«به عنوان یک پلیس من قویا با متمم دوم و حق حمل سلاح موافقم اما در شرایط فعلی فکر می کنم که حمل سلاح هیچ فایده و حسنی نخواهد داشت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم

بارش «تگرگ گوریلی» در کانزاس آمریکا در پی وقوع طوفان کم‌سابقه

مجلس نمایندگان آمریکا طرح اجبار مالک چینی به واگذاری تیک‌تاک را تصویب کرد