حادثه دوشنبه شب در قطاری در ایالت بایرن آلمان، فرصتی برای منتقدان سیاست های مهاجرتی مرکل

حادثه دوشنبه شب در قطاری در ایالت بایرن آلمان، فرصتی برای منتقدان سیاست های مهاجرتی مرکل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ساعاتی پس از حمله دوشنبه شب یک نوجوان افغانستانی با تبر و چاقو به مسافران قطاری در ایالت بایرن آلمان، داعش با انتشار این ویدئوی آماتور در اینترنت مسئولیت این حمله را برعهده…

آگهی

ساعاتی پس از حمله دوشنبه شب یک نوجوان افغانستانی با تبر و چاقو به مسافران قطاری در ایالت بایرن آلمان، داعش با انتشار این ویدئوی آماتور در اینترنت مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. در این ویدئو ظاهرا مهاجم اعتراف می کند که طی یک عملیات انتحاری ماموریتش را انجام می دهد. در این ویدئو او همچنین از دیگر مسلمان ها خواسته تا به شیوه او عمل کنند. هنوز اعتبار و صحت این ویدئو تایید نشده است.

به گفته مقام های قضایی آلمان مهاجم در وصیت نامه خود از قصدش برای گرفتن انتقام برادران و خواهران مسلمانش سخن گفته است. پیشتر یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی ایالت بایرن گفته بود که در محل زندگی مهاجم «پرچم دست ساز داعش پیدا شده است.»

به گفته پلیس این نوجوان از دو سال پیش که وارد آلمان شده اقدام غیر قانونی انجام نداده است.

اریک اوهلنشلاگر، دادستان آلمانی در این باره گفت: «این نوجوان افغان، پناهجویی است که در آلمان درخواست پناهندگی داده است. او تا دو هفته پیش در ارودگاه پناهجویی اوکسنفورت زندگی می کرد و بعد از آن نزد خانواده ای میزبان فرستاده شده بود.»

این حادثه از یک سو احتمالا فرصتی دوباره به منتقدان سیاست های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می دهد تا به او بتازند و از سوی دیگر احتمالا شیوه ادغام پناهجویان در جامعه آلمان را زیر سوال خواهد برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟